جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پریس استان تهران برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پردیس با حضور مرتضی حیدری فرماندار شهرستان و علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران، سالومه خشوعی کارشناس امور انجمن های اداره کل و محسن سلطان محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پردیس در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار پردیس در ابتدای این جلسه با تاکید بر تلاش برای افزایش آگاهی شهروندان گفت: مطالعه و کتابخوانی یک راه کم هزینه و موثر در افزایش آگاهی مردم است که تاثیر بسیار زیادی در بالارفتن کیفیت زندگی و امنیت روانی مردم خواهد داشت.

وی به تلاش برای راه اندازی کتابخانه مرکزی شهرستان اشاره کرد و گفت: شروع فعالیت کتابخانه سیار روستایی نشان داد مردم روستا نیز به کتابخوانی علاقه مند هستند و این نشانگر لزوم احداث کتابخانه در روستاهای شهرستان است، علاوه بر اینکه افق جمعیتی شهرستان پردیس 600 هزار نفر است و ما لازم است تمام اقدامات خود را در این زمینه با این افق جمعیتی هماهنگ کنیم.

حیدری فرماندار پردیس در پایان سخنان اش ساختمان فعلی فرمانداری یا یک هکتار از تپه مقابل فرمانداری را جهت ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان پردیس پیشنهاد کرد.

در ادامه علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران در این جلسه ضمن قدردانی از فرماندار پردیس به عنوان فرمانداری که در تمامی جلسات انجمن شخصا حضور پیدا کرده و مباحث مربوط به کتابخوانی را به طور جدی پیگیری می کند از لزوم تدوین برنامه های فرهنگی مرتبط با مباحث کتاب و کتابخوانی سخن گفت و افزود: ما باید به تجهیز و به روز رسانی امکانات سخت افزاری اهتمام ورزیم و در کنار آن با استفاده از این امکانات و ظرفیت های شهرستان فرهنگ کتابخوانی را نهادینه کنیم.

سلطان محمدی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پردیس نیز در ادامه ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته بر اساس مصوبات قبلی انجمن گفت: طبق مصوبه قبلی دونامه به شهرداری و فرمانداری شهرستان ارسال شد که طی آن زیر بنای کتابخانه مرکزی شهرستان برحسب استانداردهای پردیس ، پنج هزار مترمربع در نظر گرفته شد.

وی به دیگر مصوبات جلسات قبل اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای بین انجمن و اداره آموزش و پرورش برای فراهم سازی زمینه استفاده آسان و بی هزینه دانش آموزان از کتابخانه های شهرستان منعقد شده و برنامه های متنوعی نیز برای گرامیداشت هفته کتاب و سالگرد رحلت علامه طباطبایی تدارک دیده شده و اظهار امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه های مسئول در این زمینه بتوان فرهنگ مطالعه مفید را در بین اقشار مختلف مردم افزایش داد.

سلطان محمدی پس از تشکر از شهرداری پردیس جهت پرداخت نیم درصد کتابخانه در سه ماهه اول سال از شهرداری بومهن درخواست کردند که طی هفته آینده بدهی سه ماهه آخر سال 95 و سه ماهی اول سال 96 را پرداخت کنند .

در پایان این جلسه مواردی همچون تعیین محل احداث کتابخانه ای استاندار در شهر بومهن توسط شهرداری و شورای شهر بومهن،تعیین محل احداث کتابخانه ی مرکزی شهرستان پردیس با همکاری اداره کتابخانه عمومی شهرستان پردیس ، فرمانداری و سازمان عمران ،بررسی امکان استقرار کتابخانه عمومی در طبقه دوم مسجد روستای سعید آباد جاجرود توسط اداره کتابخانه عمومی شهرستان پردیس به تصویب رسید.

همچنین راه اندازی غرفه های کتابخوانی در سه نقطه از شهرستان، برنامه ریزی برای انتخاب 100 کتابخوان برتر سال 96 شهرستان پردیس، تشکیل باشگاه کتابخوانی با استفاده از حضور دانش آموزان و اولیا، رسیدگی به مشکلات کتابخانه های در حال احداث روستایی، استفاده از ظرفیت های موجود برای راه اندازی کتابخانه در روستاها و تهیه فرم جمع آوری ایده های کتابخوانی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف از مصوبات این جلسه بود.