کتابدار اردکانی به مرحله منطقه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه یافت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۱۵ تا ۱۷ مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد برگزار شد. با پایان این مرحله و پس از داوری قصه‌های ارائه‌شده، محترم جره‌ئی، کتابدار کتابخانه عمومی حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان اردکان با ارائه قصه «گوساله لجباز» به مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی کانون راه یافت.

در مرحله استانی این جشنواره ۷۳ شرکت‌کننده در بخش‌های مربیان کانون، آزاد، اعضای فراگیر، نوجوانان، رضوی و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها حضور داشتند که یاسمن پاگردکار، محترم جره‌ئی و حمیده حایری، کتابداران شهرستان‌های یزد، اردکان و مهریز از شرکت‌کنندگان بخش آزاد جشنواره بودند.

مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، اواخر آذرماه سال جاری برگزار می‌شود که استان یزد میزبان منطقه ۵ خواهد بود و قصه‌گویانی از استان‌های یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان در این مرحله به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

گفتنی است، دوره آموزش قصه‌گویی ویژه کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های استان یزد تاکنون دو نوبت، در سال‌های ۹۵ و ۹۶ توسط  اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده است.