کد خبر: 31085
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 مهر 1396 - 21:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شماره ۸۹ فصلنامه «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» منتشر شد

منبع : لیزنا
هشتادونهمین شماره فصلنامه علمی- پژوهشی «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» به همت معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد منتشر شد.
شماره ۸۹ فصلنامه «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شماره ۸۹ فصلنامه علمی- پژوهشی «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» شامل ۷ مقاله پژوهشی، به مدیرمسئولی علیرضا مختارپور و سردبیری دکتر غلامرضا فدائی منتشر شد.

این شماره شامل سخن سردبیر با عنوان «رابطه رؤیت‌پذیری و منزلت اجتماعی» و مقالاتی با عناوین: «شناسایی عوامل اجتماعی اثرگذار بر منزلت اجتماعی حرفه کتابداری»، «رؤیت‌پذیری کتابخانه های عمومی شهر کرمانشاه»، «ارزیابی کاربردپذیری سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور (سامان) بر اساس اصول دهگانه نیلسون»، «جایگاه اجتماعی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در نظر کتابداران شاغل در کتابخانه‌های شهر اهواز»، «تحلیل ساختار واژگان و مفاهیم مقالات علم اطلاعات و دانش‌شناسی بر اساس تحلیل شبکه اجتماعی در پایگاه وبگاه علم در دو دوره قبل و بعد از پیدایش وب (۱۹۹۳-۱۹۹۷ و ۲۰۰۹-۲۰۱۳)»، «بررسی ویژگی های ظاهری، ساختاری و محتوایی وب‌سایت‌های نشریات علمی- پژوهشی ایران» و «بررسی میزان همخوانی عبارت های جستجوی کاربران با اصطلاحات پیشنهادی مقالات در پیشینه های کتابشناختی پایگاه های اطلاعاتی لاتین  EBSCO و IEEE» است.

گفتنی است فصلنامه علمی-پژوهشی «تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی» در حوزه‌های موضوعی کتابداری، اطلاع‌رسانی، مأخذشناسی، نسخه‌شناسی، آرشیو، مدیریت اطلاعات و شبکه‌های اطلاعاتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مباحث فلسفی، جامعه‌شناختی، روان‌شناختی و تربیتی مربوط به حوزه‌های کتاب، کتابخانه، کتابداری و اطلاع‌رسانی و سایر نگاه‌های مرتبط به این حوزه مقاله می‌پذیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند نسخه الکترونیکی این شماره از فصلنامه را در وب‌سایت فصلنامه مشاهده کنند. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: