کتاب‌خانه سیار در روستاهای تکاب آذربایجان‌غربی گشایش یافت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکتن و نوجوانان، این کتاب‌خانه که با 6هزار جلد کتاب فعالیت خود را از روز 20 مهر به صورت رسمی آغاز کرد، 20 روستا از روستاهای شهرستان تکاب را تحت پوشش کتاب‌رسانی و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی قرار خواهد داد.

جواد زاهدی مدیرکل کانون آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این کتاب‌خانه با تاکید بر ضرورت توسعه کتاب‌خانه‌های سیار در استان گفت: کتاب‌خانه‌های سیار، تازه‌های کتاب کودک و نوجوان را به دست کودکان روستایی می‌رساند و عضویت و استفاده از فعالیت‌ها در آن‌ها رایگان است.

کتاب‌خانه سیار کانون به‌مثابه حوزه و دانشگاه

حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی برادری امام جمعه تکاب نیز در این مراسم با بیان این نکته که پایه و اساس بسیاری از رفتارهای تربیتی و اجتماعی در کتاب‌خانه‌های کانون شکل می‌گیرد گفت: کتاب‌خانه‌های سیار کانون را حوزه و دانشگاه انسان‌سازی می‌دانم.

وی با تاکید بر این‌که همان‌گونه که شهید مطهری باور به تربیت و پرورش در دوران کودکی و پیش از رسیدن به مرحله حوزه و دانشگاه داشته، می‌توان گفت یک مربی و یا معلم خوب در دوران کودکی پایه‌گذار آن‌چه در حوزه، دانشگاه و جامعه اتفاق می‌افتد است.

کودکان را با خیالی آسوده به کانون و مربیان آن بسپاریم

در این مراسم همچنین ایرج ثقفی فرماندار تکاب با تاکید بر نقش ترویج کتاب‌خوانی به عنوان یکی از ابزارهای تحقق توسعه پایدار گفت: خانواده‌ها، مدیران و مسئولان اگر نگران شاخص‌های توسعه کشور به‌ویژه در روستاها باشند حتما کودکانی کتاب‌خوان پرورش خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به این که اعتماد مخاطب و خانواده‌ها، یکی از مهمترین سرمایه‌های یک سازمان محسوب می‌شود گفت: مربیان کانون دارای توانایی‌های ویژه‌ای هستند و من به عنوان یک شهروند، یک پدر و یک مسئول خوشحالم که می‌توان با خیالی آسوده کودکان را به کانون و مربیان آن سپرد.

 

این مراسم با حضور رئیس آموزش و پرورش، فرماندهی نیروی انتظامی و تعدادی از مسوولان ادارات این شهرستان برگزار شد.