کد خبر: 31105
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 مهر 1396 - 10:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فیروزگوه برگزار شد

منبع : لیزنا
 فرماندار فیروزکوه در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه کتاب و کتابخوانی، تبلیغات را راهکاری تأثیرگذار در این خصوص دانست.
دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فیروزگوه برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فیروزکوه به ریاست نورالله طاهری، فرماندار شهرستان و با حضور علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران؛ سالومه خشوعی، کارشناس امور انجمن‌های اداره کل؛ محمدحسن حسینی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و سایر اعضای ‌انجمن در سالن جلسات فرمانداری فیروزکوه برگزار شد.

فرماندار فیروزکوه در ابتدای این جلسه بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه کتاب و کتابخوانی از طریق خانواده، مدرسه و جامعه تأکید کرد و گفت: بحث کتاب و کتابخوانی باید به سمتی برود که مردم به خواندن کتاب عادت کنند؛ چراکه مطالعه موجب رشد، شکوفایی و توسعه اجتماع می‌شود و تبلیغات راهکار مناسبی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه است.

وی ضمن تقدیر از مجموعه کارکنان کتابخانه‌های شهرستان، افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند جشنواره رضوی، مسابقات کتابخوانی، برنامه‌های نقد و بررسی کتاب و فعالیت‌های دیگر کتابخانه‌ها نشان از سعی و تلاش مجموعه در راستای ترویج کتابخوانی در سطح شهرستان است.

طاهری در پایان سخنانش در خصوص انجام فعالیت‌هایی همچون نصب بنر برای معرفی کتاب در سطح شهر، حمایت از نویسندگان و مؤلفان بومی، همکاری در برگزاری هفته کتاب، پیگیری پرداخت‌های شهرداری، برگزاری جلسات انجمن در محل کتابخانه‌ها، پیگیری مکان‌یابی برای کتابخانه سلمان فارسی ارجمند و معرفی کتاب در سطح ادارات قول همکاری داد.

در ادامه علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ضمن قدردانی از فرماندار فیروزکوه، اظهار داشت: ما باید به تجهیز و به‌روزرسانی امکانات کتابخانه‌ها اهتمام ورزیم؛ در حال حاضر بحث خرید کتاب و به‌روزرسانی منابع و تجهیزات کتابخانه‌ای به‌منظور استفاده مطلوب از کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی از اولویت‌های ما است.

در ادامه محمدحسن حسینی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌ای در شهرستان، بیان کرد: انجام رف‌خوانی و وجین در کتابخانه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی مانند جشنواره رضوی، نشست کتاب‌خوان، نشست تخصصی کتاب کودک و نوجوان، برنامه‌های نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی، پیگیری راه‌اندازی کتابخانه سیار و ...ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته در شش ماه اول امسال بود.

 

در پایان نیز هر یک از اعضا به بیان پیشنهادات خود در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه در سطح شهرستان پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: