کد خبر: 31114
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 مهر 1396 - 20:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی عبدالکریم اشراق بیرجندی و الغدیر شهرستان بیرجند به مناسبت روز جهانی کودک، میزبان کودکان و نجوانان در برنامه‌های فرهنگی متنوعی بودند.
برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، کتابخانه‌های عمومی اشراق بیرجندی و الغدیر شهرستان بیرجند به مناسبت روز جهانی کودک در برنامه‌های قصه‌گویی، نقاشی، کاردستی، شعرخوانی، نشست کتاب‌خوان و معرفی کتاب، میزبان کودکان و نوجوانان بودند.

بازدید کتابداران کتابخانه عبدالکریم اشراق بیرجندی از مهدکودک بنفشه امیرآباد

کتابداران کتابخانه عمومی عبدالکریم اشراق بیرجندی به مناسبت روز جهانی کودک باحضور در مهدکودک بنفشه به اجرای برنامه‌هایی متنوع مانند: قصه‌گویی، معرفی کتاب و مسابقه نقاشی اقدام کردند.

مسئول کتابخانه عبدالکریم اشراق بیرجندی در این برنامه ضمن تقدیر از زحمات مسئولان و مربیان مهدکودک بنفشه و بزرگداشت روز جهانی کودک به معرفی کتابخانه و مزایای کتابخوانی برای کودکان پرداخت. اهدای جوایز به کودکان مهد بنفشه، بخش پایانی این برنامه بود.

برگزاری «با من بخوان» با حضور کودکان مهدکودک شکوفه امیرآباد

به مناسبت روز جهانی کودک و با حضور کودکان مهدکودک شکوفه امیرآباد برنامه‌ای تحت عنوان «با من بخوان» باهدف علاقه‌مندی کودکان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عبدالکریم اشراق بیرجندی برگزار شد. 

این برنامه به معرفی کتاب «گردنبند عجیب» نوشته غلامرضا آبروی و خوانش آن برای کودکان اختصاص داشت. برگزاری مسابقه از این مطالب کتاب و اهدای جوایز به شش کودک برگزیده مسابقه، همچنین تقدیر از همه کودکان مهدکودک شکوفه امیرآباد از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

نشست کتاب‌خوان ویژه کودکان در کتابخانه عبدالکریم اشراق بیرجندی

کتاب‌خوان ویژه کودکان شهرستان بیرجند در کتابخانه عمومی عبدالکریم اشراق بیرجندی برگزار شد. در این نشست، شش تن از شرکت‌کنندگان به معرفی کتاب‌های مرتبط با موضوع محرم پرداختند، که بدین شرح است؛

«مهمان کوچک» نوشته مسلم ناصری/ ارائه توسط: ابوالفضل امیرآبادی؛ «بچه‌های هیئت» نوشته مهری وحیدی صدر/ ارائه توسط: محمد سهیل حسنی؛ «قصه‌های قرآنی» نوشته مجید ملامحمدی/ ارائه توسط: زهرا امیرآبادی؛ «امام رضا (ع)» نوشته حسین فتاحی/ ارائه توسط: سیده راحیل منجگانی؛ «خدا و قصه‌هایش ۳» نوشته غلامرضا حیدری ابهری/ ارائه توسط: مهلا دهقانی و «آخرین پیامبر» نوشته مهدی مرادحاصل/ ارائه توسط: مرتضی کیان صفر.

کارگاه کاردستی در کتابخانه عبدالکریم اشراق بیرجندی

همچنین هم‌زمان با روز جهانی کودک، کارگاه آموزش کاردستی با حضور جمعی از اعضا در کتابخانه عمومی عبدالکریم اشراق بیرجندی برگزار شد و کودکان زیادی را به فعالیت‌های خلاقانه خود جلب کرد.

حضور کتابدار کودک کتابخانه الغدیر در پیش‌دبستانی قرآنی سوگند

به مناسبت بزرگداشت روز جهانی کودک، کتابدار کودک کتابخانه عمومی الغدیر بیرجند با حضور در پیش‌دبستانی قرآنی سوگند و جلب مشارکت کودکان، برنامه‌های متنوعی برگزار کرد.

این برنامه‌ها شامل تهیه کاردستی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، اجرای نمایش خلاق و آموزش طرح ترافیک (به دلیل هم‌زمانی هفته نیرو انتظامی و روز جهانی کودک) بود. اهدای جایزه به کودکان بخش پایانی این نشست بود.

قصه‌گویی کتابدار کودک کتابخانه الغدیر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

کتابدار کودک کتابخانه عمومی الغدیر بیرجند باحضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب به اجرای برنامه‌های فرهنگی کودک‌محور مانند: معرفی کتاب، قصه‌گویی و شعرخوانی پرداخت و کودکان و نوجوانان بسیاری را با فعالیت‌های این کتابخانه آشنا کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: