کد خبر: 31115
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 مهر 1396 - 20:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام

منبع : لیزنا
جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان باهدف گسترش برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور برگزار شد.
همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعبام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با حضور مراد جلیلیان و محمدرضا شرف‌بیانی، مدیران کل این مراکز، یک‌شنبه ۲۳ مهرماه برگزار شد.

در این دیدار مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با اظهار امیدواری درباره تأثیر این همکاری در پیشبرد اهداف کتابخوانی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در استان گفت: تعامل سازمان‌ها و نهادها حول موضوعات فرهنگی و استفاده از ظرفیت و توانایی‌های استان می‌تواند دریچه تازه‌ای برای رشد کتابخوانی و خدمت‌رسانی به مردم و مراجعان ایجاد کند.

شرف‌بیانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز ضمن ابراز خرسندی از انجام فعالیت‌های مشترک و تعامل با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، کتاب و کتاب‌خوانی را فصل مشترک فعالیت‌های طرفین دانست و گفت: برنامه‌های مشترک فرهنگی مانند: همکاری و تبلیغ در ارتقاء سطح آگاهی و تقویت فرهنگ مطالعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی، همکاری در زمینه ارائه تسهیلات لازم در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و علمی، همکاری در برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها در حوزه دفاع مقدس، همچنین کمک متقابل در تقویت منابع از اهداف مشترک طرفین این قرارداد محسوب می‌شود و باعث قرابت بیشتر این دو اداره کل خواهد شد.

بحث و گفتگو درباره اجرای کامل مفاد این تفاهم‌نامه در سطح استان از دیگر بخش‌های این نشست بود.

همکاری و حمایت برای احداث کتابخانه عمومی مشارکتی، برگزاری نشست کتاب‌خوان و جلسات نقد و بررسی کتاب و مسابقات فرهنگی با موضوع دفاع مقدس، همکاری در تأمین بخشی از منابع مکتوب (پس از تأیید اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور)، همکاری با اداره کل کتابخانه‌ها برای دسترسی بیشتر محققین، پژوهشگران، اعضا و کارکنان به اسناد و مدارک دفاع مقدس (بر اساس دستورالعمل و آیین‌نامه‌های اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس)، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوع دفاع مقدس و همکاری و مشاوره تخصصی در برگزاری همایش‌های مرتبط از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه بود.

گفتنی است، در پایان این نشست مقرر شد طرفین این تفاهم‌نامه، گزارش‌ اجرای تعهدات را به‌صورت فصلی اعلام کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: