کد خبر: 31136
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 مهر 1396 - 13:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری برگزار شد

منبع : لیزنا
فرماندار شهرستان ری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کتابخانه‌ها را محل آگاهی مردم دانست و گفت: گسترش کتابخانه‌ها،‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری با حضور هدایت الله جمالی پور، فرماندار ری؛ علی نیکنام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران؛ هادی تمهیدی، معاون سیاسی و انتظامی فرماندار؛  احمد صفوی، شهردار منطقه ۲۰؛ علی‌اکبر قربانی رمنتی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری و سالومه خشوعی، کارشناس امور انجمن‌های اداره کل در محل فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

در ابتدای جلسه فرماندار شهرستان ری، کتابخانه‌ها را محل آگاهی و دانایی معرفی کرد. وی گسترش فضاهای فرهنگی و آموزشی نظیر کتابخانه‌ها را یکی از پیش‌فرض‌های توسعه اجتماعی و فرهنگی و عاملی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و خواستار همکاری شهرداری‌ها با این نهاد فرهنگی شد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان ری همچنین ضمن انتقاد از تعدد نهادها و ارگان‌های دست‌اندرکار فرهنگی، خواستار یکپارچگی و وحدت رویه در مدیریت نهادهای فرهنگی جهت افزایش میزان بهره‌وری شد.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ضمن قدردانی از حمایت‌های فرماندار شهرستان ری، خواستار انجام  کار عملیاتی و کاربردی برای تدوین برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتابخانه‌ها شد.

نیکنام تبلیغات مناسب در مباحث مربوط به کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان را از ابزارهای مؤثر در جذب مردم به کتابخانه‌ها دانست. وی همچنین بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های فرهنگی برای برگزاری باشکوه فعالیت‌های ویژه هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار تأکید کرد.

سپس رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان ری نیز گزارشی از عملکرد شش‌ماهه نخست سال جاری در حوزه تعمیرات و فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های شهرستان ارائه کرد. وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌ها همچون برگزاری موفق هفتمین دوره جشنواره کتاب خوانی رضوی در سطح شهرستان و کسب رتبه اول این جشنواره در سطح استان تهران، نشست‌های کتاب‌خوان، قصه‌گویی، جمع خوانی، شاهنامه‌خوانی و معرفی کتاب، نقد و بررسی کتاب  به‌صورت ماهانه و مسابقات کتابخوانی و نقاشی، از همکاری تمامی ارگان‌ها ازجمله فرمانداری، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  در برگزاری مناسب هفتمین دوره جشنواره کتاب خوانی رضوی قدردانی کرد.

 

استفاده از ظرفیت روستاهای بزرگ با همکاری دهیاران جهت راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی، رفع مشکل انشعابات گاز کتابخانه‌های کوثر و پروین اعتصامی قیامدشت با همکاری شهرداری منطقه ۲۰ و بخشداری خاوران، لزوم همکاری بخشداری  مرکزی و دهیاری  روستای اسلام‌آباد جهت جابجایی مکان فعلی  کتابخانه شهدای اسلام آباد به مکان جدید به‌صورت تملیکی و یا اجاره‌ای از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: