کد خبر: 31141
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 مهر 1396 - 13:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بزرگداشت حافظ در قزوین

منبع : لیزنا
رویا اسماعیلی در دیدار با جمعی از اساتید و مربیان و مدرسان قزوین، بر اهمیت همکاری و حمایت مربیان و معلمان در اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد.
بزرگداشت حافظ در قزوین

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین در نشست بزرگداشت روز حافظ که با حضور جمعی از اساتید و مربیان و مدرسان استان در تالار قلم کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه حافظ در ادبیات فارسی بیان کرد: سخن‌های بسیاری درباره حافظ گفته شده اما شخصیت این شاعر بزرگِ زبان و ادبیات فارسی همچنان دارای ابعاد زیادی است.

وی در ادامه افزود: اشعار حافظ برگرفته از کتاب انسان‌ساز قرآن است و دیوان او به واقع مجموعه‌ای ارزشمند، پر محتوا و جذاب برای تمامی نسل‌ها است.

اسماعیلی با اشاره به نقش مهم مربیان آموزشی، به ویژه رشته ادبیات فارسی در جلب هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت مطالعه اضافه کرد: نقش مهم معلمان و اساتید در جامعه بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اینکه کتاب راهگشای درهای بسته و از بین برنده جهل و نادانی است، انس هرچه بیشتر معلمان با کتاب می‌تواند اثرات بی‌نظیری در اندیشه و طرز فکر آحاد جامعه داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده مطالعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت و آرامش برای فرد است و همچنین نقش مهمی در کاهش استرس و افسردگی دارد.

اسماعیلی تأکید کرد: همراهی و حمایت مربیان و مدرسان با کتابخانه‌های عمومی می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری برنامه‌های مفید و مناسب فرهنگی باشد.

وی در پایان با اشاره به لزوم جلب توجه نوجوانان و جوانان به مطالعه، تصریح کرد: انتظار داریم مربیان مدارس هرچه بیشتر با کتاب و کتابخوانی انس گرفته و دانش‌آموزان را نیز هرچه بیشتر به فضاهای سالم مطالعاتی سوق دهند. اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین از طرح‌های خلاقانه و برنامه‌های مفید آموزش و پرروش در این خصوص استقبال می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: