کد خبر: 31155
تاریخ انتشار: جمعه, 28 مهر 1396 - 13:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اولین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای در خوزستان برگزار شد

منبع : لیزنا
اولین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه کتابداران، روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی و کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان برگزار شد.
اولین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای در خوزستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، اولین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای ویژه کتابداران، روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی و کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان باهدف ارتقاء سطح کیفی عملکرد سازمانی و آمایش اخلاق حرفه‌ای در کتابخانه‌های عمومی در تالار کنفرانس کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.

منصور کوهی رستمی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در ابتدای این دوره با اشاره به ضرورت برگزاری دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای گفت: تأثیر آموزش و علم‌آموزی بر رشد و تعالی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و آموزش اخلاق حرفه‌ای یکی از موضوعات اساسی است که باعث تقویت رشته و حرفه کتابداری می‌شود و تسلط کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی را برای ارائه خدمات ارتقا می‌دهد.

رستمی ادامه داد: از دیگر ضرورت‌های مهم فراگیری اخلاق حرفه‌ای، افزایش درک متقابل مخاطبان و کاربران کتابخانه‌های عمومی است. آموزش اخلاق حرفه‌ای باعث خواهد شد تا رضایت‌مندی بیشتری برای در ایجاد شود و درنتیجه اهداف سازمان در ارتباط با مردم موفق عمل کرده و توسعه فرهنگ را به‌عنوان ثمره این عملکرد به جامعه تزریق کند.

وی با اشاره به اهمیت شاخص انسان‌مداری در رشته کتابداری افزود: ارتباط عمیق رشته و حرفه کتابداری با مکتب‌های انسانی و لزوم انسان‌مداری در کتابداری بر ضرورت فراگیری این آموزش‌ها می‌افزاید.

رستمی با اشاره به‌ضرورت خدمت محوری در رشته کتابداری، گفت: افزایش روزافزون شکاف اطلاعاتی و پیشرفت علوم و ارتباطات و لزوم همسان کردن آن با ارتباطات عصر جدید از ضروریات تقویت کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزاری این دوره‌ها را آمایش اخلاق حرفه‌ای در کتابداران کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای با حضور ۳۵ کتابدار شهری و روستایی، ۲۸ رئیس شهرستان و ۲ کارشناسان ستادی باهدف رشد بهره‌وری سازمانی و ارتقاء خدمت‌رسانی به مخاطبان برگزار شد و با برنامه‌ریزی‌ بیشتر در شش‌ماهه دوم سال جاری، شاهد اجرای فعالیت‌هایی با موضوع اخلاق حرفه‌ای برای سایر کتابداران استان خواهیم بود.

در ادامه، امیر کشاورزیان عضو پروژهشکده اخلاق حرفه‌ای گفت: دست‌یابی به زیست سالم و متعالی در سازمان، نیاز همه کارکنان و مراجعان است و در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز موردتوجه قرار می‌گیرد.

مدرس این دوره آموزشی بابیان اینکه «سرنوشت همه اجزا و جایگاه ­های شغلی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ‌مانند زنجیری به‌هم‌پیوسته است» افزود: سلامت روانی، جایگاه اجتماعی، موقعیت و برند حرفه­ ای، ارتقا یا کاهش اثربخشی در جامعه، عمق معنویت و حتی درآمد و وضعیت اقتصادی همه ارکان، اجزا و افراد شاغل در نهاد با یکدیگر در ارتباط بوده و نیازمند سلامت است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: