کد خبر: 31168
تاریخ انتشار: جمعه, 28 مهر 1396 - 17:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه حامی روژن ویژه دانش‌آموزان نابینا گشایش یافت

منبع : لیزنا
کارگروه کتابخانه‌های انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی حامی، کتابخانه حامی روژن (روشنایی) را در مدرسه پیام نور کودکان استثنایى در شهرستان سراوان براى استفاده دانش آموزان نابینا تاسیس و تجهیز کرد.
کتابخانه حامی روژن ویژه دانش‌آموزان نابینا گشایش یافت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط‌عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به نقل از انجمن حامی، کتابخانه حامی روژن که ۱۳ مهرماه ۱۳۹۶ گشوده شد، افزون بر کودکان شهرستان سراوان می‌تواند پاسخگوی نیازهای آموزشی کودکان و نوجوانان استئنایی روستاهای مجاور از جمله هوشک، زیارت، محمدی، بم پشت و آسپچ نیز باشد. از ویژگی‌های این کتابخانه داشتن مربی فعال و دارای تحصیلات مرتبط (روان شناسی کودکان استثنایی) است که امید به جذب کودکان از مناطق مجاور را افزایش می‌دهد. مساحت فضا این کتابخانه ۷۸ متر مربع است.

ویژگی‌های کتابخانه حامی روژن

مکان کتابخانه حامی روژن از سوی آموزش و پرورش کودکان استثنایی سراوان واگذار شده که بخشی از مدرسه استثنایی سراوان است.محل این کتابخانه از جهت نور پنجره‌ها و رنگ دیوارها از سوی کارگروه کتابخانه‌های انجمن حامی آماده‌سازی شد و کف زمین با موکت نرم و رنگ قرمز برای کمک به کودکان کم‌بینا پوشانده شد. تجهیزات چوبی این کتابخانه نیز بر اساس نیاز این کودکان به صورت رنگارنگ آماده شد تا به کودکان کم‌بینا در توانایی تشخیص کمک کند. همچنین قفسه‌های کتاب‌ها برای دسترسی آسان‌تر کودکان، کوتاه ساخته شد.

در این کتابخانه وسایل آموزشی در دو بخش فنی و عمومی تجهیز شده‌اند. کودکان می‌توانند وسایل فردی را برای تمرین بیشتر با خود به خانه ببرند. همچنین این کتابخانه دربرگیرنده‌ی وسایل فکری و بازی مانند شطرنج، بازی مار و پله، چرتکه و ... برای زمان استراحت و فراغت کودکان و نیز تجهیزات الکترونیکی یا ماشینی شامل یک عدد کامپیوتر و تعدادی فلش برای سرچ کردن و ضبط داده ‌ها و همچنین سه دستگاه تایپ مخصوص نابینایان( پرکینز) است.

در حال حاضر کتابخانه حامی روژن با بیش از ۴۵ عنوان کتاب بریل کودک و نوجوان که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است و همچنین فایل های صوتی بیش از ۵۰ عنوان کتاب تجهیز شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: