کد خبر: 31190
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 15:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ایلام

منبع : لیزنا
 دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ایلام در سال جاری برگزار شد.
برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ایلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام؛ دومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ایلام در سال جاری امروز چهارشنبه بیست و ششم مهر ماه، با حضور معاون فرماندار و اعضاء انجمن در محل فرمانداری تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه یاسمی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایلام ضمن عرض خیر مقدم و خوشامد گویی به مدعوین به ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان در سال جاری و وضعیت مصوبات جلسه قبلی انجمن پرداخت.

یاسمی با توجه به در پیش بودن هفته کتاب که هر سال در آبان ماه و همزمان با بزرگداشت علامه سید محمدحسین طباطبایی (ره) و با هدف ارج نهادن به مقام و منزلت این علامه و مفسربزرگ شیعه، و به منظور تقدیر از تلاش‌های بی‌شائبه کتابداران، تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود، گفت: فعالیت در حوزه فرهنگی دارای مسائل و مشکلات خاص خود است و برای رفع این موانع و مشکلات باید از ظرفیت تمام دستگاه های فرهنگی و اجرایی بهره گرفت.

در ادامه جلسه کاکی، معاون فرماندار شهرستان ایلام نقش کتاب و کتابخوانی را در پیشرفت جامعه مهم دانست و اظهار داشت: وظیفه همه نهادها و دستگاه های فرهنگی بسط و گسترش  مقوله کتاب و کتابخوانی است و همه باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند.

وی همچنین ترغیب اقشار مردم به امر مهم مطالعه و کتابخوانی را زمینه ساز فرهنگ مطالعه در آینده دانستند و بیان داشتند: یکی از فعالیت ها مهم در راستای مطالعه، تقویت فکری و جذب دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی است.

کاکی ضمن تأکید بر استفاده از فضاهای فرهنگی موجود، و با توجه به رشد جمعیت و نیاز شهرستان به کتابخانه های متعدد، اختصاص فضا از طرف شهرداری در پارک ها و فضاهای مازاد برای کتابخانه را امری ضروری دانستند و بر تأمین زمین مورد نیاز کتابخانه غلامرضاخان ارکوازی در محله هانیوان از محل پارک شقایق تاکید کرد.

معاون فرماندار شهرستان ایلام ایجاد نمایشگاه های کتاب و برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع، برای جذب آحاد مردم و استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد را در گرامیداشت هفته کتاب خواستار شد.

 

در پایان اعضاء پیرامون مسائل مربوط به حوزه کاری خود در ارتباط با کتابخانه ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: