کد خبر: 31195
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 15:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست رونمایی و نقد کتاب «شهیدبن شهید» در ورامین تهران

منبع : لیزنا
نشست رونمایی و نقد کتاب «شهیدبن شهید» با حضور رحیم مخدومی نویسنده و محمد داودی جاوید منتقد اثر در کتابخانه عمومی شهید فتوحی شعار ورامین برگزار شد.
نشست رونمایی و نقد کتاب «شهیدبن شهید» در ورامین تهران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، جلسه رونمایی و نقد کتاب «شهیدبن شهید» با حضور رحیم مخدومی نویسنده، محمد داودی جاوید منتقد، محمدرضا شرفی خبوشان، شعله جهانگیری از نویسندگان بومی شهرستان، حسن فرزان مقدم رییس اداره اجتماعی و فرمانداری شهرستان ورامین، احمددریاخور معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، محمدرضا کریمی رییس اداره کتابخانه های عمومی ورامین و جمعی از اعضای کتابخانه روز گذشته ۲۵ مهر در کتابخانه عمومی شهید فتوحی شعارشهرستان ورامین برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا شرفی ضمن تشکر وتقدیر از برگزاری چنین جلساتی به معرفی نویسنده و آثار ی چون نرگس، بین بهشت و دنیا، من مادر مصطفی، جنگ پابرهنه ها، خرابکار اجاره ای، عاشورای اغتشاش و... پرداخت و گفت: مخدومی از اندک نویسندگانی هستند که بیش از ۷۰ اثر از وی منتشر شده است که اکثر آن ها با دورن مایه دفاع مقدس و مستند تالیف شده است.

در ادامه جاوید منتقد برنامه بیان کرد: این کتاب که بر اساس خاطرات شهید محمود امان اللهی نگاشته شده است از نوع خاطرات شفاهی و دیگر نگاشت است که نویسنده با قلمی گیرا و روان و به دور از تکلفات و تفاخرات ادبی و با پرهیز از فضاسازی های تخیلی و غیر واقعی برگ زرینی را در دفتر خاطرات دفاع مقدس و ایثارگری رقم زده است.
 
وی افزود: نویسنده با اینکه توان بسیار بالایی در نگارش داستان و رمان داشته اما کاملا عامدانه از ورود به این حوزه ها پرهیز کرده و در نقل خاطرات کمال امانتداری را حفظ کرده و همانگونه که خاطره نقل شده به تحریر در امده است. 
جاوید معتقد است نویسنده در نگارش کتاب به گونه ایی عمل کرده است که هر پاراگراف از جملات کوتاه ومقطع تشکیل شده است اما با این حال استمرار مفاهیم و توالی معانی خودشان را قرص و محکم حفظ کرده اند و این کاری فنی و تخصصی است و نویسنده آن را به خوبی اجرا کرده است.
 
در ادامه جاوید ۵ ویژگی را برای خاطرات ثبت شده شهید امان اللهی بیان کرد. در انتهای جلسه نیز از کتاب شهید بن شهید رونمایی شد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: