کد خبر: 31200
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 15:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تأمین منابع ویژه کودکان و نوجوانان برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند خوزستان

منبع : لیزنا
 منصور کوهی‌رستمی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند، با اشاره به رفع مشکلات پیش‌روی ساخت کتابخانه‌های جنت‌مکان و سماله، از تخصیص اعتبار برای خرید منابع ویژه کودکان و نوجوانان برای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.
تأمین منابع ویژه کودکان و نوجوانان برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند خوزستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گتوند با حضور منصور کوهی رستمی سرپرست کتابخانه‌های عمومی خوزستان، علی خدری غریبوند فرماندار این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری گتوند برگزار شد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این جلسه با اشاره به اهمیت رواج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه، بیان کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه پایدار، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. با کتاب می‌توان میزان آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رساند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به کمبود منابع در کتابخانه‌ها، بیان کرد: کمبود منابع به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان مسئله‌ای جدی است که برای جبران این نقص کتاب‌هایی خریداری شده که مخصوص مناطق حاشیه شهر اهواز بوده است. هرچند قرار است برای کل استان اعتباری تخصیص یابد که قطعاً بخشی از آن نیز به گتوند اختصاص داده خواهد شد.

علی خدری غریبوند، فرماندار گتوند نیز در این نشست گفت: شهرستان گتوند از نظر تعداد کتاب و کتابخوان در وضعیت مطلوبی است اما در عین‌حال از ۱۰ کتابخانه موجود در شهرستان، تقریباً ۵ کتابخانه نیز دچار مشکلاتی همچون: کمبود نیرو، اجاره‌ای بودن مکان و نبود منابع در حوزه کودک و نوجوان هستند.

خدری در ادامه با اشاره به مشکل پیش آمده برای کتابخانه مرکزی این شهرستان، خواستار تصمیم‌گیری فوری در خصوص آن شد.

 

وی همچنین بیان کرد: برخی از روستاهای پر جمعیت که در آنجا کتابخانه تأسیس شده با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در برخی دیگر از آنها نیز شرایط احداث کتابخانه به شرط تأمین منابع وجود دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: