کد خبر: 31203
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 15:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری دوره مهارت‌های قصه‌گویی ویژه کتابداران بخش‌های کودک کتابخانه‌های کرمانشاه

منبع : لیزنا
 دوره هم‌افزایی مهارت‌های قصه‌گویی با هدف تقویت مهارت‌های کتابداران بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی استان در کرمانشاه برگزار شد.
برگزاری دوره مهارت‌های قصه‌گویی ویژه کتابداران بخش‌های کودک کتابخانه‌های کرمانشاه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، اولین دوره هم‌افزایی مهارت‌های قصه‌گویی  با هدف تقویت مهارت‌های کتابداران بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، با حضور ۴۰ تن از کتابداران و تدریس شاهدخت موسی زاده، مدرس و فعال حوزه کودک و نوجوان،  ۲۶ و ۲۷ مهرماه در سالن همایش‌های کتابخانه عمومی امیرکبیر برگزار شد.

شاهدخت موسی زاده، مدرس و فعال حوزه کودک و نوجوان، در خصوص این دوره گفت: دوره هم‌افزایی مهارت‌های قصه‌گویی به‌منظور تقویت مهارت‌های کتابداران بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی کشور، در سراسر کشور برگزار می‌شود و کرمانشاه اولین استان میزبان این دوره بود.

موسی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به کودکان و نوجوانان و تأکید دبیرکل محترم نهاد بر این موضوع، برنامه‌های قصه‌گویی در بخش‌های کودک کتابخانه‌های عمومی، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوانان است. این دوره به مدت دو روز برگزار شد؛ در روز نخست سه موضوع اصلی در قصه‌گویی، شامل انتخاب قصه (با توجه به شرایط و روحیه قصه‌گو، مخاطب قصه، زمان و نوع قصه)، تمرینات قصه (تمرینات و خلاقیت‌های بعد از انتخاب قصه، حفظ ساختار اصلی قصه و تغییر در ساختار فرعی آن)، اجرا یا بیان قصه (چگونگی ورود به قصه، پیش بردن و پایان مناسب) به‌طور کامل و با ارائه قصه‌هایی جهت تفهیم بهتر مطالب آموزش داده شد؛ در دومین روز نیز شرکت‌کنندگان با توجه به آموزه‌های دوره به‌طور عملی به قصه‌گویی پرداختند.

 

وی همچنین از برپایی جشنواره‌ای با این موضوع در پایان برگزاری این دوره‌ها خبر داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: