برگزاری برنامه‌های متنوع برای آشنایی بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، محمدتقی اکاتی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان سیستان و بلوچستان در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان با اشاره به در پیش بودن ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: مطالعه و کتابخوانی باید به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شوند.

اکاتی با اشاره به طرح‌های پژوهشی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: باید برای افزایش سرانه مطالعه در استان ضمن برنامه‌ریزی‌های مناسب، دلایل پایین بودن فرهنگ مطالعه در میان مردم مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد.

اسفندیار زیدآبادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در این ایام برنامه‌های متنوعی برای آشنایی بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی برگزار خواهیم کرد.

وی جلسات رونمایی از کتاب، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، برپایی جلسات نقد کتاب، مراسم تکریم از فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی و برگزاری مسابقات کتابخوانی را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار عنوان کرد.

 

زیدآبادی همچنین با اشاره به اولویت‌های پژوهشی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به نیازسنجی‌های انجام گرفته؛ ۱۱ عنوان پژوهشی انتخاب و مکاتباتی نیز با دانشگاه‌های استان برای استفاده از این عنوان‌ها صورت پذیرفته است.