کد خبر: 31208
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 15:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مراسم تجلیل از اعضای بخش نابینایان کتابخانه‌های اردبیل

منبع : لیزنا
 به مناسبت روز جهانی عصای سفید، طی مراسمی از اعضای بخش نابینایان کتابخانه‌های اردبیل تجلیل شد.
مراسم تجلیل از اعضای بخش نابینایان کتابخانه‌های اردبیل

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، به مناسبت روز جهانی عصای سفید، طی مراسمی از اعضای بخش نابینایان کتابخانه‌های اردبیل و داوطلبان فعالیت در این بخش‌ها تجلیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این مراسم خواستار تشکیل کمپین‌های استفاده از عصای سفید و تولید کتاب گویا در اردبیل شد و اظهار داشت: تشکیل کمپین تولید کتاب صوتی با حضور داوطلبان و علاقه‌مندان و تشکیل کمپین استفاده از عصای سفید نیز با حضور نابینایان و کم‌بینایان استان قابل تحقق است.

وی با ابراز خرسندی از درخشش روشندلان مستعد در زمینه‌های مختلف هنری، ورزشی و علمی تصریح کرد: بی‌تفاوتی برخی افراد نسبت به نابینایان، کم‌توان شمردن این قشر و نیز القای کم‌توانی در بین خود روشندلان، نگاه غلطی است که باید با فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه، اصلاح شود.

عزیزخانی، اعضای نابینا و داوطلبان فعال بخش روشندلان را گنجینه کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: متأسفانه کمبود بودجه دستگاه‌های مرتبط استان و مشکلات زیرساختی در جامعه، مانع پیش برد بسیاری از اهداف و برنامه‌ها در این حوزه شده است.

 وجود ۶ هزار عنوان کتاب صوتی در کتابخانه مرکزی اردبیل

در ادامه سجاد فداکار ، کتابدار بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل نیز با اشاره به وجود ۱۲۰۰ نسخه کتاب بریل و ۶ هزار عنوان کتاب صوتی در این بخش، اظهار داشت: در طول ۵ سالی که از فعالیت بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل می‌گذرد، بیش از یک هزار ساعت کتاب گویا تولید شده است. برای تولید هر نیم ساعت کتاب صوتی، دو ساعت زمان صرف می‌شود؛ در طول ۵ سال گذشته، ۱۵۰ کتاب گویا توسط ۲۵ داوطلب تولید شده تا در اختیار ۲۲۰ روشندل عضو قرار بگیرد.

وی با ابرازی امیدواری نسبت به رفع کمبودها و مشکلات نابینایان در بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل، یادآور شد: در سال ۱۳۹۵ اداره کل بهزیستی استان دو دستگاه برجسته نگار و بهدید در اختیار این بخش قرار داده که شایسته تقدیر است.

 

در پایان این مراسم از تعدادی از اعضای نابینا و داوطلبان تولید کتاب گویا، با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: