کد خبر: 31263
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 آبان 1396 - 10:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسۀ پایانی هم‌اندیشی در مورد ویرایش دوم شیوه‌نامه نگارش دانشگاه علامه طباطبائی

منبع : لیزنا
در جلسۀ پایانی هم اندیشی در مورد ویرایش دوم شیوه‌نامه نگارش دانشگاه علامه طباطبائی متن نهایی ویرایش دوم شیوه‌نامه بررسی شد.
برگزاری جلسۀ پایانی هم‌اندیشی در مورد ویرایش دوم شیوه‌نامه نگارش دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه مرکزی و مرکز اسنتد دانشگاه علامه طباطبایی، در جلسۀ پایانی هم اندیشی در مورد ویرایش دوم شیوه‌نامه نگارش دانشگاه علامه طباطبائی که با حضور زندمقدم؛ مدیر مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه، طاهری، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، انوشه؛ سرویراستار مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه، و حسن‌پور؛کارشناس مسئول محترم اسناد کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد در دفتر ریاست کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد برگزار گشت، به بررسی متن نهایی ویرایش دوم شیوه‌نامه پرداخته شد.

با توجه به مذاکرات صورت‌گرفته، مقرر شد تعهدنامه، منشور اخلاقی پژوهش، تاییدیۀ دفاع و دستورالعمل برای گروه‌های آموزشی فرانسه، عربی و انگلیسی به زبان‌های مختلف تهیه و در شیوه نامه قرار گیرد. در تنظیم شیوه‌نامه کوشش شده است تا افزون بر نیل به یکدستی و انسجام در نگارش تولیدات علمی دانشگاه، امکان سازماندهی و پردازش مناسب و افزایش قابلیت بازیابی این تولیدات در پایگاه‌ها و سامانه‌های اطلاعاتی داخلی و بین‌المللی فراهم آید؛ همچنین توجه به استانداردهایی نظیر استاندارد بین‌المللی توصیف کتابشناختی (آی.اِس.بی.دی.) و استاندارد توصیف و دسترسی به منبع (آر.دی.ای.) در این راستا صورت گرفته است.

 

لازم به ذکر است که ویرایش نخست این شیوه‌نامه در سال ۱۳۹۴ در قالب ۹۱ صفحه و شامل دستورالعمل‌های نگارش پایان‌نامه/ رساله، کتاب و مقاله توسط معاونت پژوهشی دانشگاه منتشر شده بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: