کد خبر: 31388
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 آبان 1396 - 15:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی

مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا) نباید دولتی شود

منبع : لیزنا
 روزجمعه، 12 آبان ماه، اعضای مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم «مکتا» با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ملاقات کردند.
 مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا) نباید دولتی شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مکتا، در ادامه سلسله دیدارهای شورای سیاستگذاری مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم «مکتا» با مسئولین در جهت معرفی و تشریح اهداف و چشم انداز های «مکتا»، با حضور حجت الاسلام والمسلمین عماد، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی و حسینی کاشانی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  روز جمعه 12 آبان ماه با علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

 در ابتدای این دیدار رجبیان مدیریت کتابخانه مدرسه فیضیه قم به نمایندگی از مکتا ضمن معرفی اعضای شورای سیاستگذاری و مدیران  کتابخانه های عضو مکتا، گزارشی از فعالیت های این مجمع ارائه نمود.

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عماد، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین اهداف مکتا به تعریف کتابخانه های تخصصی اشاره کرد. وی از تهیه طرح اطلس کتابخانه های تخصصی کشور در کتابخانه  مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت که مکتا ظرفیت اجرای این پروژه را دارد. او با اشاره به بازدید مدیران کتابخانه های عضو مکتا از کتابخانه مجلس شورای اسلامی بر تعامل بین دو نهاد تاکید کرد.

 سپس  حسینی کاشانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فعالیت های مکتا را یک ایده جدید معرفی کرده و افزود: این قابلیت وجود دارد که ایده مکتا در سایر موسسات فرهنگی استان هم  پیاده شود. ایشان معرفی و شناساندن مکتا برای جامعه علمی کشور را ضروری ارزیابی کرد و در این راستا از برگزاری همایش کتابخانه های تخصصی در ۲۳ آذر خبر داد و گفت که  برگزاری این همایش مورد حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 در ادامه این دیدار  لاریجانی نقش و جایگاه کتابخانه های تخصصی در جامعه را تبیین فرمود و بیان کرد: در کتابخانه های تخصصی کمیت منابع و مراجعین مد نظر نیست، بلکه جامعه استفاده کننده از کتابخانه های تخصصی مهم است.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محققین را جامعه اصلی مراجعه کننده به کتابخانه های تخصصی معرفی کرد و تاکید کرد: کتابخانه های تخصصی وظیفه تهیه منابع تخصصی مورد نیاز محققین را بر عهده دارند.

 ایشان ضمن تقدیر از فعالیت کتابخانه های تخصصی وابسته به دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی از کتابخانه تخصصی تاریخ به عنوان یک نمونه موفق نام برد.

 لاریجانی در این دیدار تاکید کرد: مجمع کتابخانه های تخصصی نباید دولتی بشوند بلکه دولت باید از این ایده و فعالیت های آن حمایت کند.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود صدا و سیما را ظرفیت مناسبی برای معرفی مکتا ارزیابی نمود و از عماد خواست در این خصوص با صدا و سیما هماهنگی لازم صورت بگیرد.

 دراین دیدار  حجت الاسلام والمسلمین معراجی، سادات فخر،  مهدی محمدی (مدیر پژوهش دانشگاه قم)، سید مهدی طاهری (عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی)، مرتضی محمدی استانی، مصطفی محفوظی،  احمدی، حجت السلام والمسلمین محمدی، جناب احمدلو، جناب ملک لی، حجت الاسلام والمسلمین جعفری فراهانی، اخوان، راهنورد (مدیریت کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی) حضور داشتند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: