کد خبر: 31414
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آبان 1396 - 09:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح «هر روستا یک کتابخانه» در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

منبع : لیزنا
محمدرضا صالحی از اعلام آمادگی استانداری خراسان‌شمالی در اجرای طرح «هر روستا یک کتابخانه» به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در روستاهای این استان خبر داد.
طرح «هر روستا یک کتابخانه» در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی  خراسان‌شمالی، محمدرضا صالحی استاندار خراسان‌شمالی در حاشیه بازدید از غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان در نمایشگاه کتاب خراسان‌شمالی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید از حوزه شعار خارج شویم و در نخستین قدم؛ بخش فیزیکی و فضاهای کتابخانه‌ای را گسترش دهیم.

 وی در ادامه افزود: فضاهای کتابخانه‌ای استان از محل بودجه مصوب در سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌شمالی و از محل اعتبارات در نظرگرفته شده دولتی افزایش دو برابری داشته است.

 صالحی اضافه کرد: امیدوارم تا پایان امسال ۱۲ کتابخانه، شامل: ۸ کتابخانه روستایی و ۴ کتابخانه شهری به بهره‌برداری برسند.

 رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی تصریح کرد: در اجرای طرح «هر روستا یک کتابخانه» از روستاهایی که حتی یک فضای کوچکی از منزل خود را به این امر اختصاص دهند حمایت شده و کتابخانه‌های روستایی را تجهیز خواهیم کرد.

 استاندار خراسان شمالی در پایان با اشاره به نقش رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله ادراه کل کتابخانه‌های عمومی و آموزش‌ و پرورش در برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای، برگزاری فعالیت‌های فرهنگی را در مسیر رشد و توسعه کتابخوانی استان حائز اهمیت برشمرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: