کد خبر: 31525
تاریخ انتشار: شنبه, 20 آبان 1396 - 12:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مراجعه بیش از 32 هزار نفر به کتابخانه علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوي

منبع : لیزنا
کتابخانه تخصصي علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی در شش ماه نخست سال 96، با بيش از 109 هزار منبع، پاسخگوي بالغ بر 32 هزار نفر از مراجعان بوده است.
مراجعه بیش از 32 هزار نفر به کتابخانه علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوي

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس ‌رضوی، رئيس اداره کتابخانه عمومي این سازمان، اظهار داشت: جامع‌ترین کتابخانه تخصصي علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی، با دارابودن بيش از 109 هزار منبع چاپي، الکترونيکي، پايان‌نامه، نشريه، و منابع شنيداري و ديداري، از ابتداي سال جاري تاکنون، به بيش از 32 هزار نفر مراجعه‌کننده که 13 هزار نفر آقا و 19 هزار نفر خانم بوده‌اند، خدمات‌رساني نموده است.

محمد مشایخی با اشاره به اینکه از ابتدای سال بيش از 118 هزار نسخه کتاب در اين کتابخانه مورد مطالعه قرار گرفته است، ادامه داد: همچنين در اين مدت، کتابخانه تخصصي علوم قرآن و حديث با حدود 16 هزار نفر، کتابخانه تخصصي ادبيات با بالغ بر 12 هزار و 400 نفر، کتابخانه تخصصي اقتصاد اسلامي با حدود 6 هزار نفر و کتابخانه تخصصي جغرافيا با نزديک به 4 هزار نفر، بيشترين تعداد مراجعه‌کننده را داشته است.

وی با بیان اینکه  نشریات متعدد تخصصی و حوزوی در زمینه قرآن و حدیث نیز در این کتابخانه در اختیار محققان و مراجعان قرار دارد، افزود: «در این کتابخانه تمام منابع اطلاعاتی چاپی و الکترونیکی گردآوری شده تا امکان دسترسی و استفاده از منابع علوم قرآنی و حدیث برای پژوهشگران فراهم شود.

مشایخی استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال از جمله مکتبه‌الشاملیه، جامع‌الاحادیث، جامع‌التفاسیر، و کتابخانه‌های دیجیتال قرآن کریم را بخشی از خدمات این کتابخانه عنوان کرد و گفت: محققان و پژوهشگران می‌توانند افزون بر دسترسی به منابع چاپی و لوح‌های فشرده، به صورت رایگان از پایگاه‌های تخصصی همچون نمایه و نورمگز استفاده کنند.

 

گفتني است که جامع‌ترین کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث، با 45 هزار جلد کتاب چاپی و 40 هزار نسخه کتاب دیجیتال در فروردین ماه 1389 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: