تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی و انتشارات به‌نشر منعقد شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در اولین روز از هفته کتاب تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌ها و انتشارات به نشر منعقد شد.

این مراسم  با حضور حسین اکبری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات به‌نشر برگزار شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه که در دو بخش بازرگانی و ترویجی تدوین شده بود، دو مجموعه در زمینه‌های مربوط به این دو حوزه با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: امروز ما تفاهم‌نامه مشترکی را با انتشارات آستان قدس رضوی به امضا رساندیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های این مجموعه برای رشد و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه استفاده کنیم. امیدواریم که در هفته کتاب بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف به‌ویژه در حوزه رسانه استفاده کرده و در بهار کتابخوانی اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی استفاده از تولیدات به‌نشر برای تأمین منابع کتابخانه‌های استان را از اقدامات مهم اداره کل دانست و گفت: همکاری با انتشارات به‌نشر را بسیار مهم می‌دانیم و در فعالیت‌های خاصی مانند جشنواره کتابخوانی رضوی از تولیدات آستان قدس رضوی استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۲۰۰ کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که ۱۱۷ باب از آن‌ها نهادی و مابقی کتابخانه‌های مشارکتی هستند.

حسین سعیدی نیز در این نشست گفت: موضوع وقف و نذر یکی از اصلی‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است که بر این اساس نویسندگان می‌توانند کتاب‌های خود را برای مجموعه حرم مطهر رضوی نذر کنند.

وی افزود: در حوزه ترویج کتابخوانی نیز مقرر است برنامه‌های ترویج کتابخوانی بیش‌ازپیش پیگیری شده و شرایطی فراهم شود که شبکه‌های مردمی برای ترویج کتابخوانی ایجاد و از ظرفیت‌های موجود در دو مجموعه در این مسیر استفاده شود.