کد خبر: 31669
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 09:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی عسلویه برگزار شد

منبع : لیزنا
هم‌زمان با آغاز ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی عسلویه برگزار شد.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی عسلویه برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر، هم‌زمان با آغاز ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی عسلویه با حضور عبدالله نادری، فرماندار شهرستان برگزار شد.

عبدالله نادری در این نشست اظهار داشت: کتاب دارای جایگاهی بی‌بدیل در زندگی انسان و  محصول تجربه‌های بشری، خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌های درازمدت انسان است؛ سهم کتاب در انتقال دانش به‌مراتب بیشتر از دیگر ابزارهای آموزشی است. در دین مبین اسلام نیز کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت ویژه‌ای دارد و معجزه پیامبر (ص) کتاب و اولین آیات نازل‌شده بر ایشان با امر به خواندن آغاز شده است.

فرماندار عسلویه نقش خانواده را در ایجاد و ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مهم  دانست و خواستار ایجاد محیطی فرهنگی در خانواده برای شکوفایی استعداد فرزندان و جلوگیری از بروز  ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شد.

نادری امکانات شهرستان در حوزه زیرساخت‌های کتابخانه را مناسب عنوان کرد و خواستار کیفیت‌بخشی و ایجاد انگیزه برای جذب جوانان به کتابخانه شد.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یکی از محورهای اصلی ترویج فرهنگ در کشور نقش ویژه‌ای در ایجاد علاقه در دانش آموزان به کتاب دارد و باید با برنامه‌ریزی هدفمند و انتخاب صحیح کتاب با توجه به فرهنگ، علایق و خصوصیات رفتاری، دانش آموزان را به‌سوی پژوهشگری رهنمون سازد.

 

نادری گفت: کتابخانه، نهادی فرهنگی است و می‌تواند در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه نقش‌آفرین باشد؛ شوراها، شهرداران و معتمدین باید با حمایت از این نهاد فرهنگی زمینه‌ساز تربیت شهروندانی مسئولیت‌پذیر باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: