جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی عسلویه برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر، هم‌زمان با آغاز ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی عسلویه با حضور عبدالله نادری، فرماندار شهرستان برگزار شد.

عبدالله نادری در این نشست اظهار داشت: کتاب دارای جایگاهی بی‌بدیل در زندگی انسان و  محصول تجربه‌های بشری، خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌های درازمدت انسان است؛ سهم کتاب در انتقال دانش به‌مراتب بیشتر از دیگر ابزارهای آموزشی است. در دین مبین اسلام نیز کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت ویژه‌ای دارد و معجزه پیامبر (ص) کتاب و اولین آیات نازل‌شده بر ایشان با امر به خواندن آغاز شده است.

فرماندار عسلویه نقش خانواده را در ایجاد و ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مهم  دانست و خواستار ایجاد محیطی فرهنگی در خانواده برای شکوفایی استعداد فرزندان و جلوگیری از بروز  ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شد.

نادری امکانات شهرستان در حوزه زیرساخت‌های کتابخانه را مناسب عنوان کرد و خواستار کیفیت‌بخشی و ایجاد انگیزه برای جذب جوانان به کتابخانه شد.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یکی از محورهای اصلی ترویج فرهنگ در کشور نقش ویژه‌ای در ایجاد علاقه در دانش آموزان به کتاب دارد و باید با برنامه‌ریزی هدفمند و انتخاب صحیح کتاب با توجه به فرهنگ، علایق و خصوصیات رفتاری، دانش آموزان را به‌سوی پژوهشگری رهنمون سازد.

 

نادری گفت: کتابخانه، نهادی فرهنگی است و می‌تواند در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه نقش‌آفرین باشد؛ شوراها، شهرداران و معتمدین باید با حمایت از این نهاد فرهنگی زمینه‌ساز تربیت شهروندانی مسئولیت‌پذیر باشند.