کد خبر: 31676
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 09:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اهالی رسانه از کتابخانه سیار «نور رحمت» تایباد در خراسان رضوی بازدید کردند

منبع : لیزنا
 هم‌زمان با بزرگداشت هفته کتاب در خراسان شمالی، اهالی رسانه از کتابخانه سیار «نور رحمت» تایباد دیدن کردند.
اهالی رسانه از کتابخانه سیار «نور رحمت» تایباد در خراسان رضوی بازدید کردند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، هم‌زمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار اهالی رسانه و اصحاب قلم استان با حضور هادی حافظی، معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از کتابخانه سیار نور «رحمت» تایباد دیدن کردند.

در این جلسه رئیس اداره کتابخانه‌های تایباد ضمن خیرمقدم به میهمانان، گزارشی از فعالیت‌های ۱۰ ماهه افتتاح این کتابخانه ارائه داد.

در ادامه معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تقدیر از تلاش همکاران در اداره کتابخانه‌های شهرستان تایباد، به ایراد سخنانی در مورد تجربه مثبت راه‌اندازی کتابخانه سیار نور رحمت در تایباد پرداخت و گفت: کتابخانه سیار به دو دلیل در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار گرفت؛ نخست، به دلیل عدالت فرهنگی و بهره‌مند شدن مناطق محروم از کتابخانه در کمترین زمان ممکن و دوم، دسترس‌پذیر کردن کتاب که در ترویج مطالعه و کتابخوانی بسیار اهمیت دارد.

گفتنی است، کتابخانه سیار نور رحمت ۲۲ بهمن سال گذشته باهدف خدمت‌رسانی به ۱۰ روستای محروم شهرستان تایباد افتتاح شد و مورد استقبال روستاهای تحت پوشش قرار گرفته است؛ با گذشت ۱۰ ماه از افتتاح این کتابخانه، اکنون ۱۷۰۰ عضو فعال دارد و امانت ماهانه این کتابخانه نیز به بیش از ۲۰۰۰ نسخه رسیده است. این کتابخانه از نظر میزان امانت در بین ۱۰ کتابخانه برتر کشور قرار گرفته است.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از جواد جنگلی، مسئول کتابخانه سیار نور رحمت با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: