جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال  و بختیاری، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان ۲۱ آبان ماه هم‌زمان با دومین روز از بیست و پنجمین دوره ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار به ریاست گودرز امیری، سرپرست استانداری و با حضور تمامی اعضای انجمن در دفتر استاندار برگزار شد.

 در این جلسه سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری ضمن تأکید بر لزوم توجه مسئولین و دستگاه‌های اجرایی استان به اهمیت بسط و توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به وجود مناطق عشایری و روستاهای صعب‌العبور در استان، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم و روستاهای استان ضروری است و به افزایش سرانه مطالعه کمک می‌کند. نبود فضای کتابخانه‌ای در روستاهای چهارمحال و بختیاری از مشکلات زیرساختی در حوزه کتاب و کتابخوانی استان است.

وی در ادامه بر ضرورت تسریع در انجام عملیات احداث کتابخانه مرکزی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد.

در ادامه فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار به ارائه گزارش اقدامات این اداره کل پرداخت و گفت: تاکنون ۴۹ درصد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری تعمیر و بازسازی شده و افزون بر ۹۰۰ هزار نسخه کتاب جهت استفاده علاقه‌مندان در کتابخانه‌های استان قرار گرفته است.

وی افزود: هفته کتاب بهانه‌ای است تا مسئولین ضمن توجه بیش‌ازپیش به مقوله کتاب و کتابخوانی، این امر مهم را تنها مختص دستگاه‌های فرهنگی ندانسته و خود را در آن شریک بدانند؛ چراکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم  رهبری (مدظله‌العالی) است و همه باید در این خصوص همت کنیم.

 

گفتنی است، بیست و پنجمین دوره ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار  از ۲۰ تا ۲۶ آبان امسال با شعار «آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان» در حال برگزاری است.