دیدار  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با كتابداران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان، مراسم دیدار با کتابداران با حضور حجت‌الاسلام‌ محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان؛ امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از کتابداران در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ محمدعلی انصاری گفت: اهمیت کتاب در دین اسلام به‌اندازه‌ای است که خداوند در قرآن کریم به آن قسم یادکرده است.

وی با اشاره به اهمیت کتابخانه‌ها و کار کتابداران برای عموم، به‌ویژه افراد فاقد توانایی خرید کتاب، گفت: کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگ، رسالت سنگینی بر عهده‌دارند و باید جوابگوی نیاز افراد جامعه باشند.

انصاری با تأکید بر تلاش کتابخانه‌های عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در گسترش فرهنگ کتابخوانی، افزود: کتابخوانی از مهم‌ترین موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است و بر همین اساس فعالیت کتابخانه‌های عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید در یک راستا باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ضمن قدردانی از اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: اولین شاخص فرهنگی در تمام کشورها میزان چاپ، خرید و مطالعه کتاب است که امیدواریم با تعامل و هم‌افزایی بیشتر به سرانه‌های مطلوب دست یابیم.

امیر هلاکویی نیز ضمن گرامیداشت ایام بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، با ارائه گزارشی از وضعیت کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی استان گفت: با توجه به قرابت‌ فعالیت این دو مجموعه، امیدواریم از ظرفیت موجود در جهت رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ کتابخوانی استفاده بهینه شود.

 

وی با اشاره به تمرکز نهاد بر سه محور ایجاد انگیزه، دسترسی آسان و مهارت مطالعه عنوان کرد: «آینده روشن با خانواده کتابخوان» عنوان بیست و پنجمین دوره گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و کتابخانه‌های عمومی در کنار خانواده‌ها، رسانه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و آموزش‌وپرورش مهم‌ترین وظیفه را در تربیت نسلی کتابخوان بر عهده دارند.