جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی دلگان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، هوشنگ بامری فرماندار دلگان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با بیان اینکه «کتاب یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه پایدار جوامع است»، گفت: تلاش برای افزایش کتابخانه‌های عمومی از راهکارهای اصلی افزایش ظرفیت مطالعه در شهرستان دلگان است و این شهرستان با فعالیت سه کتابخانه عمومی می‌تواند نقشی شایان در افزایش آگاهی مردم داشته باشد.

فرماندار شهرستان دلگان افزود: تلاش برای افزایش زیربنای کتابخانه‌های عمومی در این منطقه یکی از اهداف اصلی برای افزایش ظرفیت مطالعه در شهرستان است.

بامری ادامه داد: نقش برجسته و سازنده کتاب در پویش‌های تکامل آفرین فردی و اجتماعی، ناشی از گستردگی روح دانش و اهمیت فرهنگ مکتوب در تاریخ بشر است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به کتاب تصریح کرد: سزاوار نیست که این عنصر باارزش را به دست فراموشی بسپاریم.

وی بابیان اینکه «کتاب دروازه‌ای به‌سوی جهان گسترده دانش و معرفت است»، افزود: کتاب خوب یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است.

فرماندار دلگان خاطرنشان کرد: فردی که با دنیای زیبا و زندگی‌بخش کتاب ارتباطی ندارد، بدون شک از مهم‌ترین دستاورد انسانی و بیشترین معارف الهی و بشری محروم است.

در ادامه این نشست وحید بامری، رئیس کتابخانه‌های عمومی دلگان با تشریح عملکرد و مشکلات حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، خواستار همکاری دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در توسعه کتاب و کتابخوانی شد.

وی گفت: از مدیریت آموزش‌وپرورش درخواست می‌کنم جهت بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی و عضویت آنان، همچنین اجرای نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای با نهاد، همکاری کنند.