کد خبر: 31693
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 10:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه شهید شفیعی روستای رئیس‌آباد ابرکوه استان یزد بازگشایی شد

منبع : لیزنا
 کتابخانه عمومی شهید شفیعی روستای رئیس‌آباد از توابع شهرستان ابرکوه، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد، فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولان محلی و مردم بازگشایی شد.
کتابخانه شهید شفیعی روستای رئیس‌آباد ابرکوه استان یزد بازگشایی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، کتابخانه عمومی شهید شفیعی روستای رئیس‌آباد از توابع شهرستان ابرکوه، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد، فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولان محلی و مردم بازگشایی شد.

محمد محامدی، سرپرست فرمانداری ابرکوه بابیان اینکه «هفته کتاب برای ارج نهادن به جایگاه کتاب و کتابداران نام‌گذاری شده است»، گفت: مطالعه شاید در نگاه اول، فعالیتی برای پر کردن اوقات فراغت به نظر برسد، اما کتاب درواقع منبعی برای انتقال تجربیات نویسندگان به خوانندگان و رشد اطلاعات است.

وی با قدردانی از تلاش کتابداران خدوم شهرستان، افزود: شاداب‌سازی کتابخانه‌ها از اولویت‌های توسعه شهری است که موجب جذب مردم به کتاب و کتابخانه می‌شود.

در ادامه رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد با اشاره به انگیزه بالای مسئول کتابخانه شهید شفیعی و پیگیری‌های مستمر وی برای بهبود فضای این کتابخانه، گفت: اهالی روستای رئیس‌آباد، اهل مطالعه و عاشق خواندن هستند و پیگیری آنها سبب شد مرمت و افزایش فضای این کتابخانه در دستور کار قرار بگیرد.

وی ضمن قدردانی از رئیس اداره شهرستان و کتابداران تلاشگر ابرکوه، بر احداث کتابخانه‌های استاندارد و در شأن مردم ادیب، فرهنگ‌دوست و اهل مطالعه ابرکوه تأکید کرد و گفت: امیدوارم باهمت مردم و مسئولان این شهرستان، شاهد رشد و شکوفایی کتابخانه‌های عمومی ابرکوه باشیم.

قاسم برزگر، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ابرکوه با ارائه گزارشی از روند ساخت و تکمیل پروژه افزایش فضای کتابخانه رئیس‌آباد گفت: کتابخانه شهید شفیعی هم‌اکنون ۴۵۰ عضو فعال دارد و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در آن موجود است.

وی از انتخاب روستای رئیس‌آباد به‌عنوان روستای برتر دوستدار کتاب کشور در سال ۹۵ خبر داد و گفت: فعالیت‌های چشمگیر فرهنگی در زمینه تبلیغ مطالعه و وجود کتابخانه‌ای فعال در این روستا، سبب شد رئیس‌آباد در سال گذشته به‌عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب کشور انتخاب شود و مبلغ قابل‌توجهی نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج مطالعه در روستا اختصاص یابد.

گفتنی است، در بخش پایانی آیین بازگشایی کتابخانه شهید شفیعی رئیس‌آباد، چهار تن از بانوان روستا به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود در قالب نشست کتاب‌خوان پرداختند.

 

در این نشست، مهناز زارع، سمیه اکبری، جمیله دهبیدی‌پور و کبرا ستار به ترتیب کتاب‌های «۵۰۰ روش ساده برای علاقه‌مند کردن فرزند به مطالعه»، «کلیدهای یادگیری»، «علامه طباطبایی» و «گلچینی از معارف تشیع» را با علاقه‌مندان به‌اشتراک گذاشتند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: