کد خبر: 31697
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 10:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی «مدیریت انتظامی پیشگیری از جرم» در اسلامشهر تهران

منبع : لیزنا
 هم‌زمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و روز کتابدار، ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اسلامشهر میزبان برگزاری جلسه رونمایی، نقد و بررسی کتاب «مدیریت انتظامی پیشگیری از جرم» شد.
رونمایی «مدیریت انتظامی پیشگیری از جرم» در اسلامشهر تهران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، جلسه رونمایی، نقد و بررسی کتاب «مدیریت انتظامی پیشگیری از جرم» با حضور محمدصادق صادقی، نویسنده کتاب؛ سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی و سرهنگ مصطفی براری، منتقد؛ مهندس عباسی، معاون عمرانی فرماندار اسلامشهر و جمعی از کتابداران، نویسندگان، ناشران و علاقه‌مندان حوزه کتاب برگزار شد.

سرهنگ صادقی نویسنده کتاب، با اشاره به بالا بودن حساسیت و نظارت بر تألیف این اثر گفت: مطالعات اولیه برای تألیف این کتاب بر اساس سرفصل‌های مشخص‌ از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و این اثر با نظارت و داوری‌های متعدد در مراحل مختلف در سال ۱۳۹۵ به انتشار رسید.

صادقی که فعالیت خود در زمینه نگارش را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده و تاکنون ۱۸ عنوان کتاب را به تألیف رسانده است، افزود: موضوع تألیفاتی را که به پایان رسانده‌ام در حوزه‌های راهنمایی و رانندگی، امنیت خانواده و پیشگیری از جرم است.

در ادامه مراسم سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی، سرهنگ مصطفی براری و سروان سجاد رضا به‌عنوان منتقدین اثر توضیحاتی را در خصوص نقاط قوت و ضعف این کتاب مطرح کردند که مورد استقبال نویسنده قرار گرفت.

نقد و بررسی موارد قانونی در خصوص جرم و پیشگیری از آن، منابع تألیف کتاب، نوع نگارش و ویراستاری و اهداف و بازخورد این کتاب از دیگر بخش‌های این نشست بود.

سرهنگ حسن‌آبادی با تأکید بر کاربرد این کتاب در آموزش دانشگاه افسری ناجا، گفت: برخی مصوبات سال‌های ۹۴ و ۹۵ نیروی انتظامی در این کتاب لحاظ نشده که باید در چاپ جدید مورد بازنگری قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به نقاط قوت این کتاب افزود: در خصوص موضوعات پیشگیری از جرم، برخی موارد قانونی وجود دارد که در این کتاب اشاره‌ای به آنها نشده است.

سرهنگ مصطفی براری دیگر منتقد حاضر در جلسه با اشاره به استفاده مفید از ۲۲۰ منبع در این کتاب گفت: وقتی در یک کتاب منابع بی‌شماری استفاده می‌شود، دیگر نمی‌توان گفت تألیف صورت گرفته است، زیرا بیشتر شبیه گردآوری و تدوین است.

نوید عباسی معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان اسلامشهر نیز ضمن تشکر از ستاد فرماندهی نیروی انتظامی و اداره کتابخانه‌های شهرستان اسلامشهر برای برگزاری این جلسه گفت: آموزش و پیشگیری یکی از مواردی است که باید موردتوجه جدی ادارات و نهادهای آموزشی قرار گیرد.

وی افزود: ازآنجایی‌که پیشگیری بهتر از درمان است باید فرهنگ‌سازی، آموزش و ارتقای آگاهی مردم توسط این نهادها افزایش پیدا کند.

رونمایی از کتاب «مدیریت انتظامی پیشگیری از جرم» و تجلیل از نویسنده کتاب و منتقدین، همچنین اهدای کتاب به جمعی از حاضرین، بخش پایانی این نشست بود.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: