کد خبر: 31699
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 10:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه خیرساز مرحوم محمدصادق دوزنده به بهره‌برداری رسید

منبع : لیزنا
 کتابخانه خیرساز مرحوم محمدصادق دوزنده، روستای عبدل‌آباد از توابع شهرستان مه‌ولات با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سومین روز از ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار به بهره‌برداری رسید.
کتابخانه خیرساز مرحوم محمدصادق دوزنده به بهره‌برداری رسید

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کتابخانه خیرساز مرحوم محمدصادق دوزنده، روستای عبدل‌آباد از توابع شهرستان مه‌ولات با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سومین روز از هفته کتاب به بهره‌برداری رسید.

در ابتدای این مراسم امام‌جمعه شهرستان مه‌ولات با تسلیت ایام ارتحال پیامبر مکرم اسلام (ص) کتاب و کتابخوانی را از مواردی دانست که سرنوشت انسان را حتی بعد از مرگ تحت تأثیر قرار می‌دهد و گفت: علم‌آموزی و کتابخوانی از برنامه‌هایی است که اسلام، آموختن آن را حتی از بلاد غیر اسلامی هم توصیه کرده است و حدیث معروف «اطلبو العلم ولو بالسین» مؤید این مطلب است.

حجت‌الاسلام میری با اشاره به گرامیداشت ایام ارتحال علامه طباطبایی گفت: روستای عبدل‌آباد در حوزه فلسفه، فقه و حدیث، عالمان بزرگی را در خود پرورش داده است که حوزه‌های علمیه بزرگ کشور از آنان برای تدریس دعوت می‌کردند.

وی ادامه داد: روستای عبدل‌آباد سابقه تاریخی درخشانی در علم و دانش دارد و دانشمندان و علمایی که از این بلاد به کشور معرفی‌شده‌اند، نشانگر این مطلب‌اند.

در ادامه این جلسه، رنجبر فرماندار مه‌ولات نیز با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و بهره‌برداری از کتابخانه مرحوم دوزنده، مردم این روستا را با توجه به سبقه فرهنگی و تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، شایسته استفاده از کتابخانه‌ای مناسب دانست.

حسین اکبری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه ضمن تشکر از خیرین و نیک‌اندیشان فعال در حوزه کتاب و کتابخانه‌سازی با اشاره به حضور خانواده مؤسس کتابخانه، مرحوم دوزنده بانی در این مراسم گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی مسئولان شهر و تجهیز کامل کتابخانه و حضور پرشور مردم و کودکان و نوجوانان روستا در کتابخانه، باعث شادی روان این مرحوم و همه خیران و نیک‌اندیشان شویم.

اکبری ادامه داد: این پروژه یکی از ۱۶ پروژه‌ استانی ما باهدف توسعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از همه این کتابخانه‌ها باشیم.

 

گفتنی است، کتابخانه عمومی روستایی مرحوم دوزنده با هزینه‌ای نزدیک به ۵ میلیارد ریال در زیربنای ۲۸۰ مترمربع ساخته شده که قسمت اعظم هزینه‌های آن  با نیت خیر خانواده حاج صادق دوزنده تأمین شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: