کد خبر: 31702
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 10:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کارگاه آموزشی «مادران قصه‌گو» در آذرشهر آذربایجان شرقی

منبع : لیزنا
هم‌زمان با هفته کتاب، دومین کارگاه آموزشی «مادران قصه‌گو» به اهتمام کتابخانه عمومی شهدای فرهنگی آذرشهر در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی «مادران قصه‌گو» در آذرشهر آذربایجان شرقی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، کارگاه آموزشی «مادران قصه‌گو» به‌منظور آموزش مادران با تکنیک‌ها و روش‌های قصه‌گویی، همچنین شناخت کتاب‌های مناسب برای رده سنی کودکان توسط کتابخانه عمومی شهدای فرهنگی آذرشهر در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حسن بلندی، کتابدار کتابخانه شهدای فرهنگی به معرفی کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نوشته مهدی آذریزدی و اجرای خلاق یکی از قصه‌های کتاب با عنوان «نجس‌ترین چیز دنیا» پرداخت و در ادامه این نشست نیز کتاب «تخم‌مرغ خال‌خالی» توسط سحر قربانی قصه‌گویی شد.

در ادامه، دکتر باباپور سخنران برنامه بابیان اینکه «مادران باید به‌عنوان الگوی کودکان، آنها را از فضای مجازی دور کرده و به خواندن کتاب و شنیدن قصه‌ ترغیب کنند» گفت: اگر مادر کتابخوان باشد، بالطبع کودک نیز به‌سوی کتابخوانی سوق پیدا خواهد کرد و درنتیجه جامعه کتابخوان خواهد شد.

 وی با اشاره به حضور مستمر خود در کتابخانه شهدای فرهنگی ادامه داد: برای انتخاب کتاب همراه برادرزاده‌ام به این کتابخانه می‌آیم و تلاش کتابداران این کتابخانه به‌ویژه برای جذب کودکان را شاهد هستم.

بهشت دوست، مسئول کتابخانه شهدای فرهنگی نیز دراین‌باره گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی در فرزندان نهادینه شود و این مهم توسط مادرانی محقق خواهد شد که مهارت لازم در قصه‌گویی و کتاب خواندن برای فرزندان را کسب کرده باشند.

 

گفتنی است اداره کل امور فرهنگی نهاد هم‌زمان با برگزاری نخستین دوره آموزشی مهارت قصه‌گویی برای کتابداران کودک سراسر کشور، پوستر معرفی مجموعه کتاب‌های آموزش مهارت قصه‌گویی با عنوان «مادران قصه‌گو» را منتشر کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور این کتاب‌ها را امانت‌گرفته و مطالعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: