کد خبر: 31706
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 10:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دسترسی رایگان کاربران کتابخانه های عمومی فارس به اینترنت بی سیم

منبع : لیزنا
مراسم آغاز بهره برداری از اینترنت بی سیم رایگان در ۲۰درصد از کتابخانه های عمومی استان در کتابخانه عمومی حافظیه شیراز برگزار شد.
دسترسی رایگان کاربران کتابخانه های عمومی فارس به اینترنت بی سیم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس در این ویژه برنامه هفته کتاب که امروز پنج شنبه ۲۵ آبان ماه در کتابخانه عمومی حافظیه شیراز با حضور مسئولان و اعضای انجمن ادبی بهار نارنج شیراز برپا شد، از طرح ارائه اینترنت بی سیم رایگان به صورت همزمان در ۳۵ کتابخانه عمومی فارس رونمایی شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس در این مراسم با بیان اینکه برنامه ریزی های اولیه بر آن بود که در گام اول ۱۰درصد از کتابخانه های عمومی فارس به این فناوری دسترسی کنند، عنوان کرد: خوشبختانه در این مرحله بیشتر از پیش بینی های اولیه و تقریباً ۲۰ درصد از کتابخانه های عمومی به این فناوری ضروری مجهز شدند و در تلاشیم که در مراحل بعدی تعداد بیشتری از کتابخانه های عمومی را به این فناوری تجهیز کنیم.

روح الله منوچهری هزینه این طرح را بیش از ۴۰۰میلیون ریال دانست و افزود: از این پس اعضای کتابخانه های عمومی فارس به اینترنت بی سیم با پهنای باند دو مگ دسترسی دارند که می توانند با استفاده از گوشی همراه، تبلت و لپ تاپ خود از این خدمات بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۲۰ شهرستان استان فارس انجام شده است، افزود: در گام اول، هفت کتابخانه در شهر شیراز از جمله کتابخانه های عمومی «شهید دستغیب»، «ابوریحان»، «حافظیه»، «سعدی»، «مولوی»، «شوریده» و «رئیسی اردکانی» و ۲۸ کتابخانه نیز در دیگر شهرستان های فارس به اینترنت بی سیم دسترسی دارند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در ادامه با تصریح اینکه کتابخانه های عمومی باید به سمت تکنولوژی روز پیش بروند، افزود: دسترسی به اینترنت بی سیم رایگان از نیازهای اساسی کتابخانه های عمومی استان به منظور دسترسی راحت تر تا به وسیله آن تمامی اعضا به ویژه پژوهشگران و محققان به منابع اطلاعاتی و علمی دسترسی راحت تری داشته باشند.

منوچهری با بیان اینکه ارائه اینترنت بی سیم رایگان نیز پیش از این به صورت محدود و پراکنده در برخی از کتابخانه های عمومی استان صورت می گرفت، عنوان کرد: اکنون این فناوری به صورت متمرکز و در اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس صورت می گیرد. 

 

گفتنی است کتابخانه های عمومی فارس در حال حاضر دارای ۱۸۳ کتابخانه عمومی نهادی، ۳۹ کتابخانه مشارکتی و ۱ کتابخانه مستقل است که در این طرح ۳۵ کتابخانه عمومی نهادی از سراسر استان فارس به این فناوری مجهز شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: