کد خبر: 31725
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1396 - 09:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

راه اندازی تور کتابخانه گردی ویژه خبرنگاران در قم

منبع : لیزنا
همزمان با ۲۴ آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار تور کتابخانه گردی ویژه خبرنگاران استان قم با هدف ترویج مطالعه، معرفی خدمات کتابخانه های عمومی و آشنایی با فعالیت های کتابداران برگزار شد.
راه اندازی تور کتابخانه گردی ویژه خبرنگاران در قم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، همزمان با ۲۴ آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، خبرنگاران خبرگزاری های فارس، ایسنا، تسنیم، پانا، حوزه، ایرنا، صدا و سیما و سایت های خبری رهپویان قم، قم فردا ، قم آنلاین و روزنامه همشهری و … از کتابخانه های عمومی حضرت آیت الله خامنه ای، علامه امینی، امام علی (ع)، مریم و ریحانه النبی دیدن کردند و از نزدیک با برنامه های فرهنگی و فعالیتهای کتابداران آشنا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاء الله جباری در حاشیه کتابخانه گردی ویژه خبرنگاران استان قم با گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از ۲۴ الی ۳۰ آبان ماه گفت: به طور کلی ۳۶ کتاب خانه در سطح استان فعال است که ۲۵ مورد آن زیر نظر اداره کل کتاب خانه های عمومی است.

جباری بیان کرد: برآنیم که با مشارکت دستگاه های اجرایی در مناطق کم برخوردار نیز مبادرت به راه اندازی کتاب خانه نمائیم اما منابع و بودجه ها محدود است با این وجود پیگیری های لازم را داشته ایم.

وی اظهار داشت: ارائه خدمات کتابخانه ای به علاقمندان به مطالعه توسط کتابداران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، به گونه ای که در سال ۹۵ و ۹۶ تعداد ۱۷ نفر فارغ التحصیل رشته کتابداری را جذب کرده ایم تا بتوانیم خدمات را به بهترین شکل ارائه کنیم

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم عنوان کرد: همه باید مشارکت کنند تا اوضاع کتاب خوانی و فرهنگ مطالعه خوب شود نباید تنها در هفته کتاب به سراغ کتاب برویم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: