کد خبر: 31729
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1396 - 09:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه ها با رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

منبع : لیزنا
همزمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در نشستی بر ترویج مطالعه تأکید کردند.
دیدار مدیرکل کتابخانه ها با رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، همزمان با هفته کتاب دیدار صمیمی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه گفت: در مشهد مقدس به عنوانیک شهر مذهبی یک پیوند ناگسستنی در حوزه کتاب و کتابخوانی و فرهنگ عمومی وجود دارد.

حسین اکبری ادامه داد: مشهد یک کلان شهر مذهبی در جهان اسلام است و در سال های گذشته نیز در حوزه کتاب و کتابخوانی اتفاقات خوبی در آن افتاده است که نمونه آن کتابخانه دکتر شریعتی است با سابقه ۹۰ ساله برخوردار است.

وی ادامه داد: منتها به مرور این مدل از توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی در مشهد ادامه پیدا نکرده است و تعداد قابل توجهی از کتابخانه های مشهد در حال حاضر ساختمان هایی با واگذاری ده ساله یا بیست ساله  است و متاسفانه کودکان و نوجوانان ما آشنایی کاملی با کتابخانه ها ندارند و حتی در بخش هایی از بافت شهری با جمعیت های زیاد از کتابخانه برخوردار نیستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: در مشهد فضای یک کار ضربتی وجود دارد تا بتوانیم به شرایط بهتری برسیم  و انتظار این است که بتوانیم بخش قابل توجهی از این محرومیت را جبران کنیم.

در ادامه این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی گفت: در سیره ائمه اطهار و رسول مکرم اسلام به کتاب و کتابخوانی بسیار اهمیت داده شده است.

محمد رضا حیدری با تاکید بر شناخت عوامل موثر بر توجه کمتر به حوزه کتاب و کتابخانه سازی در مشهد مقدس تاکید کرد و ادامه داد: چگونگی توسعه فرهنگ مطالعه بسیار مهم است و ما باید کتابخوان بسازیم و باید ببینیم در این مسیر چه کاری می توانیم انجام دهیم.

 

در این جلسه مباحث مربوط به کتاب و کتابخوانی در شهرستان مشهد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: