بزرگداشت یار مهربان در کتابخانه ها ی عمومی شهرستان طرقبه شاندیز خراسان رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، کتابخانه های عمومی امام خمینی(ره) و رودکی شهرستان طرقبه شاندیز در ایام هفته کتاب برنامه های فرهنگی متنوعی در حال اجرا دارند.

 در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در پیشرفت جامعه اشاره کرد و افزود: اگر جامعه ای بخواهد به پیشرفت برسد باید کتابخوانی و مطالعه آن از جایگاه بالایی برخوردار باشد.

سید حسن حسینی برگزاری برنامه های فرهنگی و تلاش در بهبود کیفیت فضاهای کتابخانه ای را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: با توجه به جمعیت و حجم بالای ورود مسافران و زائران رضوی به این شهرستان باید از این فرصت بیشتر استفاده کرد.

در ادامه این جلسه رئیس اداره کتابخانه ها ی عمومی شهرستان نیز گزارشی از فعالیتها و برنامه های کتابخانه ها در سه ماهه ابتدایی سال ارائه کرد.

 بیش از 350 دانش آموز مدرسه‌های دوره ابتدایی، صدر رضوی، حافظ ، فاطیما، کانون دین و دانش و حنان و مهدهای کودک کهکشان، بهار و... از کتابخانه رودکی شاندیز بازدید کردند.

در این مراسم فرهنگی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی شکل گرفت دانش آموزان از بخشهای مختلف کتابخانه بازدید و با کتابها آشنا شدند و نحوه عضویت و امانت کتابها برای دانش آموزان شرح داده شد و باتوجه به رده سنی و دوره تحصیلی آنها برای مهدهای کودک و کلاس اول و دوم ابتدایی کلاس های قصه گویی، نقاشی و نمایش عروسکی و برای دانش آموزان سطح بالاتر  جمع خوانی و شاهنامه خوانی و خوانش کتاب های مورد علاقه برگزار شد.

 

لازم به ذکر است برخی از دانش آموزان کتاب های داستانی را به صورت  فانتزی، با نقاشی و خط خود تهیه کرده بودند و به کتابخانه اهدا کردند.