کد خبر: 31733
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1396 - 09:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان در برنامه تلویزیونی «یه صبح تازه»

منبع : لیزنا
 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، مدیر کل کتابخانه های عمومی سمنان در برنامه تلویزیونی «یه صبح تازه» مرکز سمنان برای ارائه گزارش فعالیت های این اداره کل حضور یافت.
حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان در برنامه تلویزیونی «یه صبح تازه»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در این برنامه ضمن بیان اینکه  در استان سمنان ۷۳باب کتابخانه  عمومی نهادی و مشارکتی وجود دارد گفت: کسب رتبه  نخست کشوری در بخش آنلاین جشنواره رضوی با شرکت ۳۱هزار نفر، برگزاری نخستین جشنواره اهداء کتاب  استانی با مشارکت عموم مردم و دستگاههای اجرایی و برگزاری  نخستین  جشنواره سلفی با موضوع «من، کتاب و زندگی» که از تاریخ ۱۰آبان ماه آغاز و تا ۱۰آذر ماه ادامه دارد از مهمترین اقدامات ۹ ماهه اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان است.

وی از برگزاری  ۵۶۷برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و بیان داشت: نشست کتاب خوان کتابخانه ای، نشست کتاب خوان مدرسه ای، نقد و بررسی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، بازدید مسئولان از کتابخانه، مسابقات کتابخوانی، جمع خوانی وقصه گویی و مسابقه نقاشی از جمله برنامه های فرهنگی برگزار شده در کتابخانه های عمومی سطح استان بوده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی سمنان حضور در مزار شهدا و بیعت کارمندان و کتابداران با آرمان های امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر، دیدار روئسای ادارات شهرستان و کتابداران با مسئولان استان، نماینده ولی فقیه و استاندار و فرمانداران و... برگزاری مراسم تقدیر از کتابداران و مروجان  فرهنگ کتابخوانی، عضویت رایگان در سراسرکتابخانه های عمومی استان در روز های  ۲۱ و ۲۴آبان ماه، تجلیل از اهدا کنندگان برتر کتاب در جشنواره اهدای کتاب، دیدار با خانواده  معظم شهدا، برگزاری مسابقات  کتابخوانی  در بین اقشار  مختلف در سطح استان و شهرستان، حضورکلیه  کتابداران  در مدارس  و مهد های کودک  به منظور معرفی کتاب و خدمات کتابخانه ها و بررسی، نقد و رونمایی کتاب را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

 

سما کوش با اشاره به این مطلب  شعاری که امسال برای هفته کتاب و کتابخوانی  انتخاب شد، (آینده روشن با خانواده کتابخوان) است خاطر نشان کرد: خانواده ها نقش مهمی را در ترویج فرهنگ مطالعه دارند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: