کد خبر: 31736
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1396 - 09:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رشد ۲۸ درصدی امانت کتاب در کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی

منبع : لیزنا
 آمار امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.
رشد ۲۸ درصدی امانت کتاب در کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، علی فیروز مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با اعلام این خبر گفت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، اعضاء کتابخانه‌ها، کتابهای بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به امانت برده‌اند که باعث رشد ۲۸ درصدی میزان امانت کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین امانت در حوزه ادبیات و دین بوده است افزود: غنی سازی منابع کتابخانه، معرفی کتاب و انجام فعالیت‌های فرهنگی در میزان امانت نقش دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با اشاره به شعار امسال هفته کتاب: «آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان» بیان کرد: به منظور ترغیب خانواده‌ها به مطالعه خانوادگی، یکی از خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور، عضویت خانوادگی می‌باشد که با عضویت همزمان حداقل سه نفر از اعضای یک خانواده مبلغ حق عضویت این خانواده نیم بهاء لحاظ می‌شود.

فیروز افزود: در راستای ایجاد علاقمندی در مردم نسبت به مطالعه و تکریم مراجعه کنندگان به کتابخانه‌ها، کلیه کتابخانه‌های عمومی استان در روز ۲۴ آبان ماه به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار عضویت رایگان داشتند.

 

گفتنی است عضویت سراسری نیز از سایر خدمات کتابخانه‌های عمومی است و هر فرد با عضویت در یک کتابخانه مجوز استفاده از منابع سایر کتابخانه‌های کشور را دریافت می نماید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: