کد خبر: 31743
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1396 - 10:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از کتابخانه مولوی شهرکرد بازدید کرد 

منبع : لیزنا
 به مناسبت ٢٤ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، محمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  از کتابخانه عمومی مولوی شهرکرد بازدید کردند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از کتابخانه مولوی شهرکرد بازدید کرد 

به گزارش لیزنا بر ااس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهار محال و بختیاری ،به مناسبت ٢٤ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، محمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  از کتابخانه عمومی مولوی شهرکرد بازدید کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور طی این بازدید ضمن قدرانی از تلاش کتابداران یکی از آروزهای خود را کتابداری عنوان کرد و در خصو ص کتاب گفت: کتاب  نعمت و بخشش بزرگ الهی، چراغ هدایت انسان و لطف بی پایان حضرت  حق بر انسان است و کتاب آینه‌ای است که حوادث غایب از نظر و معانی نهفته در درون آفریده ها را روشن می‌کند

وی افزود : روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، روزمسلمانان فرهنگ دوست و دانشور است که کتاب‌هایمان در آموزش معرفت و آداب، از همه آثار، برتر و والاترند. «قرآن» بزرگ‌ترین و آموزنده‌ترین کتاب آفرینش، کتاب ماست «نهج البلاغه» که دانستی‌ها و خورشید گرمی بخش هدایت و صلاح است، از آن ماست، صحیفه سجادیه که با شیرین‌ترین بیان، جامع دریای راز و نیازهاست، از ماست.

خلیل مقدم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان چهار محال و بختیاری نیز ضمن خیر مقدم به دیر شورای فرهنگ عمومی کشور و تبریک روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی مولوی شهرکرد از کتابخانه های غنی از کتب ارزشمند استان است، گفت: خواندن کتاب‌های ارزشمند، اساس زندگی سعادتمندانه است و کتاب‌های ارزشمند، گوهرهای شب تاب زندگیِ پر از ظلمت و جهل‌اند. ریسمان‌های صعودند از ژرفای جهالت و تاریکی به اوج نورانیّت آسمان دانایی. دست از این گوهرها بر نداریم و آنها را گرامی بداریم.

 در ادامه جواد کارگران دهکردی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری نیز روز کتاب و کتابخوانی بر پیروان بزرگترین کتاب خلقت، «قرآن مجید» گرامی داشت و افزود: کتاب مائده‌ای آسمانی  برای روح است. بسیار ضروری‌تر از آن که فقط برای وقت گذرانی و سرگرمی خوانده شود. روح سرشار از استعدادمان را با خواندن کتاب‌های لهو و بیهوده، هدر ندهیم و از کتاب خوب بهره ببریم.

 

کارگران افزود : یکی از مشکلات و کاستی های جامعه ما گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه است. این نقیصه، ریشه ها و علت های مختلفی می تواند داشته باشد که شاید در رأس آنها «عدم احساس ضرورت» است. تا وقتی انسان در وضعیت «نیاز» قرار نگیرد، در پی رفع آن نخواهد افتاد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: