دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از کتابخانه مولوی شهرکرد بازدید کرد 

به گزارش لیزنا بر ااس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهار محال و بختیاری ،به مناسبت ٢٤ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، محمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  از کتابخانه عمومی مولوی شهرکرد بازدید کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور طی این بازدید ضمن قدرانی از تلاش کتابداران یکی از آروزهای خود را کتابداری عنوان کرد و در خصو ص کتاب گفت: کتاب  نعمت و بخشش بزرگ الهی، چراغ هدایت انسان و لطف بی پایان حضرت  حق بر انسان است و کتاب آینه‌ای است که حوادث غایب از نظر و معانی نهفته در درون آفریده ها را روشن می‌کند

وی افزود : روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، روزمسلمانان فرهنگ دوست و دانشور است که کتاب‌هایمان در آموزش معرفت و آداب، از همه آثار، برتر و والاترند. «قرآن» بزرگ‌ترین و آموزنده‌ترین کتاب آفرینش، کتاب ماست «نهج البلاغه» که دانستی‌ها و خورشید گرمی بخش هدایت و صلاح است، از آن ماست، صحیفه سجادیه که با شیرین‌ترین بیان، جامع دریای راز و نیازهاست، از ماست.

خلیل مقدم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان چهار محال و بختیاری نیز ضمن خیر مقدم به دیر شورای فرهنگ عمومی کشور و تبریک روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی مولوی شهرکرد از کتابخانه های غنی از کتب ارزشمند استان است، گفت: خواندن کتاب‌های ارزشمند، اساس زندگی سعادتمندانه است و کتاب‌های ارزشمند، گوهرهای شب تاب زندگیِ پر از ظلمت و جهل‌اند. ریسمان‌های صعودند از ژرفای جهالت و تاریکی به اوج نورانیّت آسمان دانایی. دست از این گوهرها بر نداریم و آنها را گرامی بداریم.

 در ادامه جواد کارگران دهکردی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری نیز روز کتاب و کتابخوانی بر پیروان بزرگترین کتاب خلقت، «قرآن مجید» گرامی داشت و افزود: کتاب مائده‌ای آسمانی  برای روح است. بسیار ضروری‌تر از آن که فقط برای وقت گذرانی و سرگرمی خوانده شود. روح سرشار از استعدادمان را با خواندن کتاب‌های لهو و بیهوده، هدر ندهیم و از کتاب خوب بهره ببریم.

 

کارگران افزود : یکی از مشکلات و کاستی های جامعه ما گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه است. این نقیصه، ریشه ها و علت های مختلفی می تواند داشته باشد که شاید در رأس آنها «عدم احساس ضرورت» است. تا وقتی انسان در وضعیت «نیاز» قرار نگیرد، در پی رفع آن نخواهد افتاد.