کد خبر: 31750
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1396 - 10:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست شاد کودکان و نوجوانان اردبیلی در کنار «یار مهربان»

منبع : لیزنا
 در ادامه ویژه برنامه های گرامیداشت ۲۴ آبان، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای متعددی در کتابخانه های عمومی استان اجرا شد.
نشست شاد کودکان و نوجوانان اردبیلی در کنار «یار مهربان»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، میزبانی از شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، شایقی مدیرکل برنامه و بودجه استان، قیامی مدیرکل سابق نوسازی و تجهیز مدارس و خانم فرشی مجری محبوب صدا و سیمای مرکز اردبیل در غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی استان در نمایشگاه کتاب اردبیل و نیز برگزاری نشست رونمائی از مجموعه شعر «در حجم منحنی های هندسی فضا» سروده استاند عباسعلی یحیوی ائلچی از جمله برنامه های ۲۵ آبان اداره کل کتابخانه های عمومی بوده است.

در شهرستان پارس آباد نیز، کتابداران این شهرستان ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان، از رهنمودهای آنان در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره مند شدند. همچنین این تلاشگران عرصه دانائی، بار دیگر با حضور در مدارس، به معرفی کتابخانه های عمومی و فعالیتهای فرهنگی این مراکز پرداختند. کتابخانه عمومی شهید رجائی نیز میزبان شعرای این منطقه با موضوع شب شعر کتاب بود. تعدادی از کودکان نیز با حضور در کتابخانه های عمومی روستای قره قباق و شهر اصلاندوز، در مسابقه نقاشی و نشست قصه خوانی شرکت نمودند.

در شهرستان کوثر، کتابخانه عمومی امیرکبیر با برگزاری مراسم تجلیل از کودکان منتخب جشنواره کتابخوانی رضوی و کتابخانه عمومی استاد شهریار با برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و نشست قصه خوانی برای کودکان، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را گرامی داشتند.

در شهرستان مشکین شهر، کودکان با حضور در کتابخانه های عمومی شهید اسدی و روستای پریخان، برنامه های متعددی از قبیل مسابقه نقاشی، پویش همدردی با حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه و نشست قصه خوانی را اجرا نمودند

همچنین در شهرستان نمین، کودکان با حضور در کتابخانه عمومی شهر عنبران در مسابقه نقاشی و نشست قصه خوانی شرکت نمودند.

در شهرستان نیر، کتابداران ضمن دیدار با شهردار، در خصوص اجرای مشترک برنامه های فرهنگی به گفت و گو پرداختند. در کتابخانه های عمومی شمس تبریزی و مرحوم امیر حسین فردی نیز شاهد نشست شاهنامه خوانی و حضور کودکان در مسابقه نقاشی بودیم.

در شهرستان بیله سوار نیز، مراسم باشکوهی در کتابخانه عمومی شهر جعفرآباد جهت تجلیل از منتخبان کودک جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور بخشدار، مسئولین و خانواده های کودکان ترتیب داده شد.

 

در شهرستان اردبیل، کتابخانه عمومی مقدس اردبیلی برای دانش آموزان باردید کننده، نشست قصه خوانی و جمع خوانی برگزار نمود. کتابخانه مرکزی اردبیل نیز اقدام به برگزاری نشست کتاب خوان در حوزه علمیه خواهران نمود. کتابخانه عمومی مکتب الرضا(ع) نیز میزبان طلبه های حوزه علمیه خواهران اردبیل بود که جهت تبریک روز کتابدار و بازدید از کتابخانه در این مرکز حضور یافته بودند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: