کد خبر: 31868
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 آذر 1396 - 09:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به مناسب هفته کتاب

بزرگترین بخش کودک کتابخانه های عمومی استان فارس در فسا افتتاح شد

منبع : لیزنا
 با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس و مسئولین شهرستان فسا «خانه کتاب کودک و نوجوان فسا» به عنوان بزرگترین بخش کودک کتابخانه های عمومی استان فارس در فسا افتتاح شد .
بزرگترین بخش کودک کتابخانه های عمومی استان فارس در فسا افتتاح شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، آیین افتتاح بزرگترین بخش کودک کتابخانه های عمومی استان فارس در کتابخانه عمومی آیت الله دکتر احمد بهشتی روز چهارشنبه یک آذر ماه، با حضور روح الله منوچهری سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، سلیمان کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا، حجت الاسلام جمالی زاده امام جمعه فسا، محمدحسین فیروزی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فسا، شهرداران، اعضای شورای شهر، جمعی از مسئولین، کتابداران و اهالی فرهنگ برگزار شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در ابتدای این مراسم با اشاره به عملکرد مطلوب مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان فسا اظهار داشت: سه کتابدار و یک کتابخوان شهرستان فسا امسال به عنوان کتابداران و کتابخوانان برگزیده استانی مورد تقدیر قرار گرفتند؛ این در حالی است که دکتر ضرغامی رئیس بیمارستان دکتر شریعتی فسا نیز به عنوان برگزیده مروجان خواندن در کشور انتخاب شده است که امیدواریم این افتخارات استمرار داشته باشد.

روح الله منوچهری با تصریح اینکه این باید به بهبود وضعیت و افزایش سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان فسا بیشتر توجه شود،  افتتاح این پروژه را یکی از مصوبات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فسا در سال جاری دانست و افزود: «خانه کتاب کودک و نوجوان فسا» با این نگاه که بتواند آینده بسیار خوبی برای کودکان امروز و بزرگان آینده شهر فسا رقم بزند، راه اندازی می شود. ما سه کتابخانه ویژه کودک در بین 183 کتابخانه نهادی استان داریم که هر کدام 167 متر مربع است و  متراژ آن ها از بخش کودک فسا کمتر است.  این بزرگترین فضایی هست که برای کودکان در سطح استان در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به جایگاه علمی و فرهنگی فسا اظهار داشت: شهرستان فسا در زمان های مختلف بزرگانی داشته است که ما به آنها می بالیم. فسا شهری هست که آقای امیدی با رکاب زنی کتاب توزیع می کرد و نشریه را اشتراک می گرفت. و با امکانات کم و تنها با یک دوچرخه بیش از 800 مشترک را به خواندن کتاب ترغیب کرد.

منوچهری یادآور شد: در حال حاضر هم وظیفه ماست زمینه را برای رشد و توسعه کودکان امروزمان فراهم کنیم. مطمئن باشید که هرجا بخواهیم توسعه ای داشته باشیم، زیربنای آن توسعه فرهنگی است و کتاب یکی از مهمترین شاهراهای توسعه فرهنگی است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا نیز در ادامه با اشاره «خانه کتاب کودک و نوجوان فسا» عنوان کرد: «خانه کتاب کودک و نوجوان فسا» در کتابخانه عمومی آیت الله احمد بهشتی واقع است و  180 مترمربع زیربنا دارد. این بخش همچنین شامل  قسمت های گوناگونی از جمله سالن فعالیت های فوق برنامه، قفسه های مارپله، قلعه مطالعه، صندلی های الفبا، بخش نمایش و قصه گویی، قفسه ویژه بازی های فکری و مهارتی و بخش مخزن است که در حال حاضر 7هزار و 500 جلد کتاب برگزیده کودک و نوجوان در این کتابخانه وجود دارد و توان خدمت رسانی روزانه به 200 کودک و نوجوان فسایی در این مکان فراهم است.

محمدحسین فیروزی با تصریح اینکه برای راه اندازی و تجهیز این پروژه فرهنگی اعتباری بالغ بر هفتاد میلیون تومان هزینه شده است، افزود: در تلاشیم به کودکان و نوجوانان تا سن 14 سال در «خانه کتاب کودک و نوجوان فسا» خدمات ارائه دهیم. و این مهم می تواند در پرکردن اوقات فراغت، افزایش سطح مطالعه و آگاهی و کاهش هنجارهای اجتماعی مخاطبین و خانواده ها مؤثر باشد.

او در ادامه فسا را یکی از پرافتخارترین شهرستان های فارس در حوزه کتابخانه های عمومی دانست و یادآور شد: این شهرستان در چهار سال گذشته بیش از 30 افتخار استانی و کشوری در حوزه حرفه ای کتابخانه ای و کتابداری کسب کرده است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: