دیدار مدیرکل پژوهش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از سیستان و بلوچستان

 به گزارش لیزنا بر اساس روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، محمد جوهرچی مدیرکل پژوهش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جلسه شورای پژوهشی کتابخانه‌های عمومی استان گفت: حل مسئله، جدی‌ترین دغدغه پژوهش است.

 وی با اشاره به محدودیت‌ منابع مالی افزود: کارهای پژوهشی باید بومی‌سازی شود؛ زیرا مشکلات و نقاط قوت هر منطقه با دیگری فرق دارد

 وی با تأکید بر اهمیت پژوهش در شناسایی و رفع کاستی‌ها افزود: برنامه‌ریزی مناسب برای اولویت‌بندی طرح‌های پژوهشی از مهم‌ترین روش‌های حل مشکلات و رسیدن به توسعه است.

 جوهرچی با اشاره به تخصیص بودجه‌ای ویژه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به طرح‌های پژوهشی از راه‌اندازی و ثبت انجمن علمی کتابداری خبر داد و خواستار برگزاری جلسات فکر و اندیشه با حضور اساتید دانشگاه در بخش کتابخانه‌های عمومی شد.

 مدیرکل پژوهش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آینده‌پژوهی کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌های راهبردی نهاد کتابخانه‌های عمومی و مطالعات کاربران کتابخانه‌های عمومی را از مهم‌ترین عناوین پیشنهادی برای اولویت‌های پژوهشی دانست و افزود: طرح پژوهشی سبد خدمت کتابخانه‌های عمومی و طرح استانداردسازی نظام آمار و پژوهش در حال حاضر با مشارکت دانشگاه تهران در حال اجرا است.