کد خبر: 32029
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 آذر 1396 - 20:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مجموعه شعر «آبی روشن آبی خاموش» در شهرستان گراش فارس نقد و بررسی شد

منبع : لیزنا
مجموعه شعر «آبی روشن آبی خاموش» آخرین سروده صادق رحمانی مدیر رادیو فرهنگ در قالب نشستی با حضور شاعران و ادب پژوهان برجسته کشور در کتابخانه عمومی آبشار اندیشه شهرستان گراش استان فارس نقد و بررسی شد.
مجموعه شعر «آبی روشن آبی خاموش» در شهرستان گراش فارس نقد و بررسی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، در این نشست که به مناسبت ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار در کتابخانه عمومی زادگاه خالق اثر برگزار شد، شاعران و منتقدان سرشناس کشور همچون مرتضی امیری اسفندقه؛ موسی بیدج، سعید یوسف نیا، محمد علی سالاری و جمعی از شاعران بومی و فرهیختگان شهرستان گراش به بررسی جنبه های مختلف ادبی این اثر پرداختند؛ همچنین از بخش های مختلف کتابخانه عمومی آبشار اندیشه بازدید شد.

 صادق رحمانی مدیر رادیو فرهنگ در این دیدار ضمن قدردانی از برگزاری این دیدار در شهر زادگاهش، اظهار داشت: من از سال ۶۵ شاعری را به شکلی جدی  شروع کردم و از همان ابتدا نیز علاقه‌ام به حوزه شعر کوتاه بود و در حال و هوای رباعی و دو بیتی شعر می‌سرودم. در اوایل دهه هفتاد نخستین دفتر شعرم  با عنوان «همه چیزها آبی» است منتشر شد و در سال ۸۵ دفتر شعر دیگری با عنوان «سبزها، قرمزها» و این مجموعه آخرین سروده من است.

وی با اشاره به اینکه سبک و سیاق کاری من حاصل تجربیات ذهنی است، افزود: معمولاً دیر به دیر دست به انتشار اشعارم می‌زنم کما اینکه میان این دفتر تازه و دفتر قبلی من هم ۱۰ سال فاصله افتاده است.

این شاعر و نویسنده گراشی همچنین با تصریح اینکه کار شاعر تنها توجه به سرودن شعر است، عنوان کرد: من در این مجموعه شعر، اشعارم را گفته ام و کنار ایستاده ام تا دیگران آن را قضاوت کنند.

مرتضی امیری اسفندقه شاعر مطرح معاصر کشور نیز در این نشست با برشمردن مزیت های فراوان این مجموعه، مرگ آگاهی و زودگذری دنیای فانی را از جمله مفاهیم شاخص در این مجموعه دانست و عنوان کرد: بسیار خرسندم از اینکه صادق رحمانی پس از ده سال مجددا یک اثر ارائه داده است.

صاحب کتاب «نماشم»، مجموعه «آبی روشن آبی خاموش» را شامل ۱۱۰ رباعی نیمایی دانست و افزود: در این مجموعه نیز همچون دیگر آثار صادق رحمانی، سبک منحصربه فرد شاعر به تصویر کشیده شده است.   

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: