جلسه هم اندیشی ترویج فرهنگ مطالعه در عالیشهر بوشهر برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی بوشهر، هاشمی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ضمن گرامیداشت هفته بسیج کسب عناوین برتر کشوری و استانی را به کتابداران عالیشهر تبریک گفت و افزود: مدیران مدارس مسئولیت اصلی آموزش را برعهده دارند و باید در جهت ترویج فرهنگ مطالعه گام های موثرتری برداشته شود.

وی گفت: مطالعه غیر درسی می تواند عامل موفقیت در حوزه درسی دانش آموز باشد و اگر دانش آموزان ما کتابخوان باشند در آینده مدیران و معلمانی کتابخوان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دانش آموزانی که اهل مطالعه کتب غیر درسی باشند در دروس خود نیز موفق تر هستند گفت: باید در مدارس کتابخانه ها به روز شوند.

مدیر کل کتابخانه های استان گفت برگزاری نشست کتابخوان در دانشگاه و مدارس می تواند پیوند عمیقی را بین این نهادهای آموزشی و کتابخانه ایجاد کند.

وی همچنین نقش رسانه های دیداری و شنیداری، علی الخصوص صدا و سیما را در رسیدن به وضعت مطالعه مطلوب حائز اهمیت دانست.

قائدی شهردار عالیشهر با بیان اینکه به عنوان مدرس دانشگاه در حوزه آموزش نیز فعالیت دارد اهمیت آموزش و تأثیر مدارس برفرهنگ مطالعه را برشمرد و افزود: شهرداری و مجموعه شورا تمام توان خود را در در ترویج فرهنگ مطالعه و رفع موانع موجود بکار خواهند بست.

در پایان با اهدا لوح و هدیه ازکتابداران کتابخانه شهدای گمنام عالیشهر تقدیر شد.

شایان ذکر است که از کتابخانه عالیشهر صدیقه جعفرزاده به عنوان کتابدار برتر کشور و حمیده حسینی به عنوان کتابدار برتر استان بوشهر در سال مراسم گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار تقدیر شد.