کد خبر: 32043
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 16 آذر 1396 - 17:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تقدیر ویژه دبیرکل نهاد از عضو فعال و معلول کتابخانه در خراسان رضوی

منبع : لیزنا
لوح تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عضو معلولی که از شهریور سال گذشته تا کنون 400 جلد کتاب خوانده است توسط کتابداران کتابخانه حاج عبدالهی نوقاب گناباد اهدا شد.
تقدیر ویژه دبیرکل نهاد از عضو فعال و معلول کتابخانه در خراسان رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، کتابداران کتابخانه حاج عبدالهی نوقاب گناباد لوح تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به مناسبت روز جهانی معلولان به مینا جعفرزاده، عضو فعال کتابخانه تقدیم کردند.

فاطمه عجم زیبد، مسئول کتابخانه عمومی حاج عبدالهی نوقاب گناباد با اعلام این خبر گفت: مینا جعفرزاده، عضو ۱۹ ساله کتابخانه حاج عبدالهی نوقاب گناباد، از شهریورماه سال ۱۳۹۵ به عضویت این کتابخانه درآمده است. مینا که بسیار به تحصیل علاقه‌مند است به دلیل شرایط نامناسب مالی برای رفت‌وآمد به شهر و ثبت‌نام در مدرسه استثنایی، در مقطع ششم ابتدایی مجبور به ترک تحصیل شد اما اشتیاق او به مطالعه همچنان پابرجاست؛ این اشتیاق مادرش را بر آن داشت که او را به عضویت کتابخانه درآورد. مادر و خواهرهای مینا هر بار با طی مسیر ۲۰ دقیقه‌ای خانه تا کتابخانه، برای او کتاب به امانت می‌برند؛ ما در هر نوبت ۸ کتاب به او امانت می‌دهیم که مطالعه آن‌ها کمتر از دو هفته به طول می‌انجامد. مینا از ابتدای عضویت در کتابخانه تاکنون ۴۰۰ عنوان کتاب مطالعه و چکیده‌ای از کتاب‌های خوانده‌شده خود نیز تهیه کرده است. او مطالعه تفسیر المیزان را به اتمام رسانده و اکنون در حال مطالعه جلد ۲۴ تفسیر نمونه و حفظ قرآن است.

وی توجه مادر مینا به دلپذیرکردن لحظات وی با ابزار کتاب را تحسین‌برانگیز دانست و گفت: خانواده، کانون اصلی شکل‌گیری شخصیت فرد است. انس مینا با مطالعه، ‌جدای از علاقه شخصی، حاصل تلاش و توجه مادرش نیز بوده است و قطعاً آگاهی حاصل از مطالعه در نگرش او به زندگی و خویشتن اثرگذار خواهد بود. در کوچک‌ترین مقیاس باید بگویم، مینا نخستین عضو خانواده شش‌نفره خودشان بود که به عضویت کتابخانه درآمد و اکنون یک کتاب‌خوان حرفه‌ای است؛ به‌گونه‌ای که عادت او به مطالعه بر اطرافیانش نیز اثرگذار بوده و امروز خواهرانش هم عضو کتابخانه و کتاب‌خوان هستند.

وی اضافه کرد: مینا در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان کتاب‌خوان برگزیده استان در گروه سنی ۱۹-۲۹ سال معرفی شد. هدیه دبیرکل محترم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طی دیدار جمعی از کتابداران با این عضو در سومین روز از هفته وحدت و هم‌زمان با روز جهانی معلولان به وی تقدیم شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: