ستقبال مادران یزدی از کارگاه «آموزش اخلاق و مهرورزی به کودکان»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، کارگاه «آموزش اخلاق و مهرورزی به کودکان» ویژه مادران یزدی با تلاش کتابداران کتابخانه امام علی (ع) یزد، هم‌زمان با میلاد پیامبر اخلاق و مهربانی، حضرت محمد (ص) در این کتابخانه برگزار شد.

نرگس زارع‌زاده، مربی این کارگاه با اشاره به نقش مهم نهاد خانواده به‌ویژه مادران در تربیت فرزندان گفت: ارتقاء آگاهی و سواد والدین و به‌کارگیری شیوه‌های تربیتی صحیح، آینده روشنی را برای فرزندان جامعه، رقم خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران زندگی هر فرد، سنین کودکی است و بی‌توجهی به این سنین آسیب‌های جبران‌ناپذیری به شاکله شخصیت افراد وارد می‌کند.

زارع‌زاده در ادامه با معرفی کتاب‌های «خوبی و بدی؛ آشنایی کودکان با رفتارهای خوب و بد» نوشته مهدی وحیدی صدر، مجموعه «رفتارهای خوب» نوشته جناین ایماس و «رفتارهای خوب؛ آشنایی با کارهای پسندیده و نیک»  نوشته محمد قاسمی بر اصول تربیتی و رفتار صحیح با کودکان تأکید کرد.

مربی این دوره آموزشی با اشاره به سیره تربیتی پیامبر اسلام (ص) به‌عنوان مظهر محبت و مهرورزی و الگویی مناسب برای آموزش اخلاق و مهرورزی به کودکان، بهترین راه برای داشتن جامعه، خانواده و نسلی سالم را استفاده از آموزه‌های دینی و الگوبرداری از سیره بزرگان دین و ابراز محبت و توجه به نیازهای عاطفی و مشروع کودکان دانست.

گفتنی است، در حاشیه این کارگاه آموزشی، بخش کودک کتابخانه نیز با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد مانند قصه‌گویی، نقاشی، اجرای نمایش و کاردستی، میزبان فرزندان شرکت‌کنندگان کارگاه بود.