کد خبر: 32119
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 آذر 1396 - 13:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فضای مجازی، جایگزین مناسبی برای مطالعه نیست

منبع : لیزنا
 معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان با حضور در جمع دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه سعادت، ضمن اشاره به ضرورت استفاده صحیح از فضای مجازی بر نقش مطالعه در پیشرفت جامعه، تأکید کرد.
فضای مجازی، جایگزین مناسبی برای مطالعه نیست

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، سعید دهقانلو باحضور در برنامه صبحگاهی دبیرستان پسرانه سعادت در شهر سمنان ضمن اشاره به گسترش روزافزون فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت: باید از امکانات فضای مجازی، به شکلی مناسب و صحیح استفاده شود.

وی افزود: گرچه امروزه فضای مجازی کاربرد زیادی در اطلاع‌رسانی و انتقال پیام برعهده دارد، اما از نظر کیفیت و عمق مطالب، قابل‌مقایسه با کتاب نیست و نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای آن شمرده شود.

دهقانلو تأکید کرد: مطالعه موجب ارتقای سطح دانش و انتقال اطلاعات در جامعه می‌شود به همین سبب، کتاب همواره از شأن و منزلت بالایی برخوردار است.

 

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان با اشاره به فواید دیگر مطالعه افزود: کتابخوانی، کودکان و نوجوانان امروز را به افرادی خردمند و اندیشه‌ورز تبدیل می‌کند و بر اعتمادبه‌نفس مخاطبان می‌افزاید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: