کد خبر: 32167
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 آذر 1396 - 09:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست صمیمانه مشاور دبیرکل با کتابداران

منبع : لیزنا
مهردخت وزیرپور، مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ضمن بازدید از کتابخانه‌های گلستان در نشستی صمیمانه با کتابداران این استان گفت‌وگو کرد.
نشست صمیمانه مشاور دبیرکل با کتابداران

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان، مهردخت وزیرپور، مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ضمن بازدید از کتابخانه‌های گلستان در نشست صمیمانه روز ۱۹ آذرماه با کتابداران این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیرپور در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی، گفت: بخش کودک از مهم‌ترین اجزای کتابخانه‌ها محسوب می‌شود؛ آینده جامعه ما به دست این نسل رقم خواهد خورد و کتابخانه‌های عمومی باید درپس تعامل با مراکزی مانند کانون پرورش فکری و... در پربار شدن بیشتر فعالیت‌های این بخش تلاش کند.

وزیرپور افزود: در دوره اخیر شاهد اقدامات قابل‌توجهی در حوزه کتابخانه‌های عمومی کشور بوده‌ایم که افزایش حقوق کتابداران، پیگیری امور مربوط به بیمه و تکریم کتابدار در سطح کشور بخشی از آن اقدامات است.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن اشاره به اهمیت ارتباط کتابخانه‌های عمومی با آموزش‌وپرورش افزود: با رایزنی‌های انجام‌شده با آموزش‌وپرورش، امیدواریم حداقل سی‌درصد از مدارس کشور به کتابخانه‌ و کتابدار مجهز شوند.

حضور مشاور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم روز دانشجو

مهردخت وزیرپور در ادامه با حضور در دانشکده مائده، ضمن گرامیداشت مراسم روز دانشجو گفت: دانشجویان، گل سرسبد جامعه هستند و باید ارج نهاده شوند.

وزیرپور خطاب به دانشجویان گفت: شما سرمایه‌های جامعه ما هستید؛ لذا برای کسب اطلاعات و انتقال آن باید کتاب بخوانید و آثار خواندنی را به دوستان و هم‌نسلان خود معرفی کنید.

در ادامه این نشست، رضا قوانلو مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با گرامیداشت روز دانشجو گفت: کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در تحولات علمی و فرهنگی کشور ایفا می‌کنند و دانشجویان می‌توانند با ارتقاء دانش خود به‌واسطه مطالعه بر تحولات روز دنیا، تأثیر بگذارند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه فرهنگی گفت: سرمایه‌گذاری روی نسل جوان از مهم‌ترین اهداف کتابخانه‌های عمومی است.

 

تقدیر از دانشجویان برتر با حضور وزیرپور مشاور اجرایی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، قوانلو مدیرکل کتابخانه‌ها، اسفندیاری ریاست دانشگاه علی‌آباد، جرجانی عضو شورای شهر گرگان و تجری ریاست دانشکده مائده، بخش پایانی این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: