کد خبر: 32168
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 آذر 1396 - 09:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کودکان و نوجوانان روستاهای زلزله‌زده سرپل ذهاب دوباره با کتاب همراه شدند

منبع : لیزنا
به همت کتابداران کرمانشاه، طرح «دوباره با کتاب» با حضور کودکان و نوجوانان روستاهای زلزله‌زده سرپل ذهاب برگزار شد.
کودکان و نوجوانان روستاهای زلزله‌زده سرپل ذهاب دوباره با کتاب همراه شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، طرح «دوباره با کتاب» با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب و سرپل ذهاب، روز دوشنبه ۲۰ آذرماه در روستاهای مناطق زلزله‌زده شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه درباره این طرح، گفت: این اداره کل با آغاز طرحی به نام «دوباره با کتاب»، سعی دارد، با حضور در مناطق زلزله‌زده و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و بازی‌های مفرح، ضمن ایجاد فضایی شاد و جذاب برای کودکان و نوجوانان، اندوه آنان را برای لحظه‌ای کاهش دهد.

معصومه حسنی خونسار با اشاره به دیدار با کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده، خاطرنشان کرد: این برنامه‌های متنوع شامل قصه‌گویی، بلند خوانی، جمع‌خوانی، ساخت کاردستی و نقاشی، طرح چیستان، قرآن‌خوانی و شعرخوانی و بازی‌های گروهی و شاد مانند طناب‌کشی، صندلی بازی، عمو زنجیرباف و... بود که با مشارکت بچه‌ها برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به تداوم اجرای طرح «دوباره با کتاب»، عنوان کرد: محموله دوم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شامل پوشاک و لباس گرم، لوازم‌التحریر و اسباب بازی در اواخر هفته جاری به این استان ارسال می‌شود و در روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق زلزله‌زده توزیع خواهد شد.

حسنی خونسار با اشاره به آغاز این طرح از هفته گذشته در مناطق زلزله‌زده، گفت: طرح «دوباره با کتاب» اولین بار در روستاهای ثلاث باباجانی اجرا شد و مورد استقبال کودکان قرار گرفت؛ روستاهای کلاشی، کوئیک حسن، کوئیک محمود و شهرک زراعی سرپل ذهاب نیز، دومین ایستگاه این طرح بودند.

وی افزود: کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام‌آباد و دیگر مناطق، ضمن اجرای برنامه‌های متنوع برای دانش آموزان به توزیع بیش از ۷۰۰ بسته اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر در بین این مخاطبان، پرداختند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن اشاره به آسیب‌دیدگی کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و قصر شیرین، عنوان کرد: استقرار کتابخانه‌های سیار در مناطق زلزله‌زده استان نیز یکی از اقدامات اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه برای تداوم ارائه خدمات به این مناطق است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: